Czech Press Photo: Fotograf E15 Michael Tomeš skončil v portrétech třetí

Lenka Bradáčová, oceněný snímek Michaela Tomeše v soutěži Czech Press Photo

Lenka Bradáčová, oceněný snímek Michaela Tomeše v soutěži Czech Press Photo Zdroj: Michael Tomeš

Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová
Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová
Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová
Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová
Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová
7
Fotogalerie

Fotograf deníku E15 Michael Tomeš uspěl v soutěži Czech Press Photo. Se snímkem vrchní státní zástupkyně Lenky Bradáčové získal třetí místo v kategorii Portrét.

Tomešova fotografie nazvaná Žena v černém vznikla během rozhovoru s Lenkou Bradáčovou v lednu letošního roku. „Bez emocí, v černé jako symbolu tajemna či smutku, zároveň v barvě pomáhající neztratit se v neklidném světě. I tak může působit Lenka Bradáčová, vrchní státní zástupkyně,“ komentoval snímek autor.

První příčku obsadila fotografka agentury ČTK Kateřina Šulová s fotografií operní pěvkyně, mezzosopranistky a altistky Soni Červené. Na druhém místě skončila Ivana Dostálová, která zachytila na snímku sólistku baletu Národního divadla Michaelu Wenzelovou. 

Soutěž Czech Press Photo se letos konala už po pětadvacáté. Snímky do osmi foto kategorií a tří video kategorií vybírala mezinárodní porota z téměř čtyř tisíc přihlášených příspěvků od 270 autorů. 

Porota pracovala ve složení předseda a fotograf Petr Josek, zakladatelka Czech Press Photo Daniela Mrázková, ředitel programů World Press Photo David Campbell, lektor a obrazový editor agentury VU Pascal Philippe, ředitel agentury Panos Pictures Adrian Evans, dále český fotograf Herbert Slavík, kurátorka Lucia Benická, fotografka Amak Mahmoodian a fotoeditor Colin Jacobson.

Oceněním Fotografie roku byl vyznamenán symbolický snímek vlající vlajky nad hlavami tisíců demonstrantů na Letenské pláni od Lukáše Bíby z mediálního domu Economia. „Stejně jako většina mých kolegů jsem se snažil zachytit protesty na Letné ze všech možných úhlů. Nejprve jsem fotil dole u pódia a pak jsem využil přístupu nahoru na střechu Molochova, odkud bylo možné získat fotku 250 tisíc lidí,“ popsal vznik fotografie Bíba.