Mareš s Hezuckým dostali nápad a Evropa 2 uvařila pivo s Prazdrojem

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji.

Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji. Zdroj: Michael Tomeš

E-dvojka - pivo rádia Evropa 2
Konceptové restaurace Plzeňského prazdroje záměrně vystavují tanky s pivem. Ty se staly charakteristickým prvkem.
Nové varny Plzeňského Prazdroje.
Sládek Plzeňského Prazdroje Václav Berka.
5
Fotogalerie

Rádio Evropa 2 vysílá již třicet let a jednou z myšlenek, jak to připomenout, bylo zapít narozeniny speciálním pivem. Nápad uvařit narozeninové pivo Evropy 2 vznikl naprosto spontánně v Ranní show této stanice. Projekt zaujal Plzeňský Prazdroj pro jeho rotující Volbu sládků. 

„Moderátoři Ranní show Leoš Mareš a Patrik Hezucký přemýšleli nad dárkem pro posluchače, z čeho by tak mohli mít největší radost. A napadlo je, že nejvíce je potěšíme právě pivem,“ říká za rozhlasovou stanici její mluvčí Iva Pavlousková.  

Přímo ve vysílání Ranní show pak Mareš s Hezuckým zavolali emeritnímu sládkovi Václavu Berkovi s dotazem, zda by Prazdroj mohl uvařit speciální narozeninové pivo Evropy 2 jako dárek pro posluchače. „Sami posluchači pak mohli ovlivnit, jaké pivo se bude vařit. V rámci online hlasování mohli vybírat z osmi pivních typů a určit charakteristiky piva jako je například barva, stupňovitost, obsah alkoholu. Do hlasování se zapojilo přes tři tisíce posluchačů. Nejčastěji vybírali světlý ležák, který dostal nejvíce hlasů. Stejně tak lidé posílali návrhy na název piva a moderátoři Evropy 2 vybrali jméno E-dvojka. Premiéru bude mít v září v rámci programu Volba sládků,“ doplnil za pivovar jeho zástupce Zdeněk Kovář s tím, že jinak komerční várky určené pro firmy nechystají.

V rámci Volby sládků Prazdroj již pátým rokem nabízí pivním speciály. „Některé vycházejí ze spolupráce se sládky jiných pivovarů, ať už to byl v minulosti Pivovar Matuška, Parní pivovar Hauskrecht nebo Pivovar Safari. V závěru roku chystáme speciál ve spolupráci s dalším minipivovarem,“ dodal Kovář.

Na výčepech se za pět let existence projektu Volba sládků postupně objevilo 62 pivních speciálů, které obohatily stálou nabídku piv hospod ve všech koutech republiky. Od roku 2015, kdy program odstartoval, se počet zapojených hospod a restaurací, které nabízí piva z Volby sládků, téměř zdvojnásobil na více než 1 300. Mezi dosud představenými pivy v rámci Volby sládků byly pivní speciály IPA, Stout, Saison či Alt.

Prazdroj se touto aktivitou snažil reagovat na sentiment konzumentů piva v dané době. Česko před léty ovládla móda minipivovarů a řemeslných piv a velké pivovary tehdy hledaly cesty, jak ukázat, že i ony umí podobné malé várky nabídnout. Podobně například konkurenční Budějovický Budvar přizval do své distribuce mnohé dnes už partnerské minipivovary.