Ministr Dobeš i SŽDC žádají fixaci cen stavebních zakázek

Ministr dopravy Pavel Dobeš a pověřený ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Habarta požadují zafixování ceny stavebních zakázek. V minulosti se totiž stávalo, že stavební společnosti v minulosti při zakázkách pro stát nabízely takzvané "podstřelené ceny" a poté požadovaly zaplacení vysokých doplatků za vícepráce. Prvním projektem, kterého se tento požadavek zřejmě dotkne, bude modernizace průjezdu Plzní.

Ministr Dobeš požádal Pavla Habartu, aby osobně projednal s budoucím vítězem tendru takové podmínky smlouvy o zhotovení díla, které zamezí jakékoliv možnosti zvýšení konečné ceny stavby. „Stanovisko SŽDC a pana ministra je naprosto shodné. Ať již bude konečným vítězem poté, co příslušná komise vydá své doporučení na základě všech kritérií kterákoliv ze soutěžících firem, budeme požadovat jednoznačné zafixování ceny,“ uvedl Habarta.

Průběžné výsledky veřejné soutěže na zhotovitele stavby „Průjezd železničním uzlem Plzeň“ naznačují, že by SŽDC mohlo ušetřit až 600 milionů korun. Nejnižší cenu 942,26 milionu korun nabídla společnost Skanska. Soutěže se účastní osm firem a sdružení. Podle SŽDC je na druhém místě v dané chvíli sdružení „Leonhard Wiess, BERGER BOHEMIA - Uzel Plzeň“

Modernizace průjezdu Plzní urychlí dopravu v příslušném směru od Prahy do Bavorska. Původně se předpokládalo, že stavba bude stát 1,56 miliardy korun. Tento odhad vznikl podle SŽDC ještě na základě tabulek a postupů, které se používaly v minulých letech.