Průkopník skrytých zárubní Dorsis vnáší do interiérů minimalistickou eleganci
Skryté zárubně dokonale naplňují pravidlo, že v jednoduchosti je krása. To si Jan Krejčí a David Velímský, do té doby úspěšní prodejci dveří, uvědomili před čtyřmi lety. Dnes jejich skryté zárubně a dveře dodávají minimalistický „šmrnc“ stovkám bytů, rodinný domů a moderních kanceláří v Česku i zahraničí.
Střízlivá krása a vysoká užitná hodnota ruku v ruce. To je krédo obou podnikatelů.Proto je vlastně logické, žepřed několika lety, kdy k nám dorazil trend skrytých zárubní v interiéru, se do tohoto produktu doslova zamilovali.Zpočátku skryté zárubně dováželi od italského výrobce, aby se nakonec před rokem sami vrhli do vlastní výroby. „Prodávali jsme s kolegou patnáct let dveře a dařilo se nám natolik, že byznys už po nějaké době jel téměř samospádem. Pak jsme však na českém trhu zaregistrovali první pokusy o prodej skrytých zárubní,ale firmy absolutně nevyužívalyobrovský potenciál, který tento produkt má. Proto jsme se do toho vrhli po hlavě,“ vzpomíná David Velímský.
Milovníci stylového bydlení krizi neřeší a nakupují stále
Začínat s novým byznysem v době, kdy ještě doznívala světová ekonomická krize, a zvláště stavební sektor se stále nacházel v hluboké depresi, to s sebou neslomnohá rizika. Jan Krejčí s DavidemVelímskýmse však nebáli. „Věděli jsme, že lidé, kteří chtějí bydlet stylově nebo si vybavit pracovní prostory tak, aby byly skutečně reprezentativní a příjemné,budou ochotní investovat do kvalitního designovéhoprvkuvždycky,“ vysvětluje Jan Krejčí.
Inspirují jedesignéři a architekti
Oba podnikatelé si pochvalují tvůrčí práci, která je s výrobou skrytých zárubní spojena. „Pravidelně se setkáváme a diskutujeme s předními designéry a architekty, kteří naše produkty využívají ve svých návrzích,“ říká David Velímský.„Vědomí, že můžeme spoluvytvářet nejnovější designové trendy, nás ohromně motivuje.“ Právě architektonická a designová studia dnes tvoří významnou část klientely firmy Dorsis. Možnosti skrytých zárubní však postupně objevují i koncoví zákazníci. „Velkou část našeho marketingu věnujeme osvětě, protože většina lidí stále nemá o existenci skrytých zárubní tušení, anebomájen velmi mlhavé představy.Jakmile se ale s produktem a jeho možnostmi seznámí, odezva bývá velice pozitivní,“ hodnotí Jan Krejčí.Koncoví zákaznícisednesvětšinou rekrutují z řadmajitelů úspěšných firem,obchodníků,manažerů,umělců, ale také například sportovců.
Vyváží hlavněna Slovensko ado Rakouska
Kromě tuzemského trhuvyvážíDorsisskryté zárubně i dosousedníchzemí.ZejménaSlovensko aRakousko tvoříúspěšné a stále rostoucí odbytiště.Kromědveří se skrytýmizárubněmise v současnosti firma zabývá také výrobouskrytých soklových lišt,skleněných příček,bezfalcovýcha reverzních dveří, a také dveří posuvných.Budoucnost vidíDorsistaké ve výrobě bezpečnostních a protipožárních dveří, do jejichž vývoje v současné době s úspěchem investuje.
Bezpečnost a design v dokonalé symbióze
Novou výzvou a zároveň plánem pro budoucnost je spojení bezpečnosti a designu. „Počátkem letošního roku jsmeúspěšněodzkoušeli v akreditované zkušebně dveře se skrytou zárubní s protipožární odolností třicet minut, což se ještě nikomu na českém a slovenském trhu nepodařilo,“ říká spokojeně DavidVelímský. „Dveře s názvemFortitusEI 30 jsme schopni dodat až do výšky 260 milimetrů.“ Dalším úspěchem je akreditovaná zkouška designových bezpečnostních dveří se skrytouzárubní, které mohou sloužit také jako vstupní dveře do bytů, hotelových pokojů či stylových kanceláří. Výrobci nezanedbávají ani investice do vzhledu svýchprodejních a předváděcích prostor. „Letos jsme přistoupili ke kompletnímuredesignustávajícíchvzorovenv Kolíně i Brně a nynívystavujeme v luxusně dokončených prostorách.
Počátkem května jsme otevřeli novou vzorkovnu v Olomouci a obchodní kancelář v Havířově,“uzavírá Jan Krejčí.