Sedm závodů završilo desetiletku snů

Plzeňská posádka Václa Pech - Petr Uhel obsadila v celkovém pořadí republikového šampionátu v automobilových soutěžích vynikající druhé místo. Přestože jim nikdo moc nevěřil.

Byla to opět velmi povedená sezona. Plzeňská posádka Václav Pech - Petr Uhel se podesáté v řadě v celkovém pořadí mistrovství České republiky v automobilových soutěžích postavila na stupně vítězů. Tentokrát byla stříbrná. Za posledních deset let tak získala pět mistrovských titulů a pět druhých míst. Takovou historickou bilancí se nikdo jiný pochlubit nemůže. V letošní sezoně vybojovala posádka vynikající druhé místo, navíc s produkčním vozem. K zisku této pozice bylo nutné obstát v sedmi závodech a právě o nich Sedmička hovořila s Václavem Pechem.

Šampionát jste absolvovali s produkčním vozem Mitsubishi Lancer EVO IX,tedy značně znevýhodněni proti speciálům S2000. Čekali jste takový výsledek?

Příliš jsme tomu nevěřili, ale nakonec se to povedlo a bojovali jsme s továrním jezdcem Škody Pavlem Valouškem o titul až do posledního závodu. I když jsme nakonec pouze vicemistry, tak to považujeme v této konkurenci za veliký úspěch.

Šampionát jste odstartovali druhým místem na Vlašské rally. Čekali jste to?

Světová federace FIA povolila trošku větší výkony u produkčních vozů. Náš motor měl nyní výkon 330 koní, přesto jsme si nepřipouštěli, že budeme nejrychlejší speciály porážet. Měli jsme těsný náskok, ale v poslední třicetikilometrové rychlostní zkoušce se nám začal přehřívat motor a nakonec jsme vedení neudrželi. Přesto jsme byli spokojeni. Na Rally Šumava jste se těšili snad nejvíc, ale byl to nakonec jediný závod, kde jste se na bednu nevešli. Bohužel už v první etapě nám odešel přední diferenciál. Nabrali jsme ztrátu a skončili čtvrtí, což mrzelo.

Květnový třetí závod šampionátu v Českém Krumlově je podle vás nejhezčí. Jak jste si ho užili?

Krajina kvete, jsou tam rychlostní zkoušky v pohoří Šumavy, je to krása. Nám se závod povedl, dojeli jsme kousek za Romanem Krestou, i když nás opět neopustily technické problémy. Větší výkon motoru zatěžoval zase jiné díly, trápila nás spojka, ale pak už to bylo všechno v pohodě.