Škoda 110 R se vrátí! Bude to moderní sporťák s elektrickým pohonem

Škoda 110 R je legendární kupé vyráběné v letech 1970 až 1980. Z civilní verze byly odvozeny i závodní.

Škoda 110 R je legendární kupé vyráběné v letech 1970 až 1980. Z civilní verze byly odvozeny i závodní. Zdroj: Martin Happy Zub, Public domain

Na základě kupé 110 R byly vyvinuty také závodní vozy 110 R Rallye, Škoda 180/200 RS a 130 RS.
První provedení, model 1971, se vyznačoval ozdobnými lištami na blatnících, které byly převzaty z modelů Škoda 1000 MB, palubní deskou s imitací dřeva a přední maskou se dvěma světlomety.
Vůz vyráběn v několika modelových provedeních, která se lišila více méně jen v detailech.
Vůz má čtyřstupňovou, plně synchronizovanou převodovku.
Celkem bylo vyrobeno 57 085 vozů Škoda 110 R, podle jiných pramenů 56 902 vozů.
24
Fotogalerie

Škoda plánuje výrobu sportovního kupé, které bude odkazem na legendární model 110 R. Auto bude mít čistě elektrický pohon. Výkon by měl přesáhnout 300 koní.

 

Škoda plánuje výrobu sportovního automobilu. Naváže na legendární model 110 R a bude mít čistě elektrický pohon. Pozoruhodnou informaci prozradil šéf oblasti technického vývoje Christian Strube v rozhovoru pro britský magazín Auto Express.

Česká automobilka před měsícem zaujala představením konceptu Vision E, z něhož by měl vzejít první elektromobil značky Škoda. Sportovní automobil bude postaven na stejné platformě. Ta slibuje výkon přes 300 koní, zrychlení z nuly na sto za šest sekund a dojezd na jedno nabití kolem 500 kilometrů.

Design bude odkazovat na Škodu 110 R vyráběnou v letech 1970 až 1980. Jedná se o třídveřové kupé s motorem vzadu a pohonem zadních kol, které bylo ve své době velmi populární a dočkalo se i závodních verzí.

Původní Škodu 110 R poháněl kapalinou chlazený řadový čtyřtaktní čtyřválec o objemu 1107 cm3, který poskytoval výkon 46 kW. Lehkému vozu propůjčoval na svou dobu slušnou dynamiku.

Za největší slabinu dnešních elektromobilů se považuje dojezd. Zajímavostí proto je, že původní benzinová Škoda 110 R má dojezd menší než plánovaný elektromobil. Do malého kupé se vešla pouze malá nádrž o objemu 32 litrů, která dovolovala automobilu dojet s průměrnou spotřebou jen cca 400 km.

Kdy se nového elektrického sporťáku značky Škoda dočkáme? Rozhodně to nebude dříve než v roce 2020. V tom roce se očekává premiéra produkčního vozu na základě konceptu Vision E. Sportovní kupé by mělo být některým z dalších elektrických vozů značky, kterých chce mít do roku 2025 Škoda v nabídce pět.