V Tesla Motors se Wright příliš dlouho neohřál. Přestože odešel po roce, ve světě elektromobility zůstal. Zatímco jeho někdejší zaměstnavatel z Fremontu vyrostl v ambiciózní firmu, která plánuje elektrické vozy pro masy, Wright má jinou vizi. Se svou firmou Wrightspeed chce transformovat trh možná největších znečišťovatelů na silnicích - nákladních vozů.
Jeho společnost však nevyrábí vlastní nákladní vozy. Pouze pro ty existující dodává elektrické pohonné jednotky, díky nimž mají být vozidla čistší, tišší a efektivnější ve spotřebě energie. Pohonná jednotka Wrightspeed se skládá z elektrického motoru, systému baterií a palubního generátoru. Na baterii ujede nákladní vůz zhruba 30 mil. Systém zhruba zdvojnásobuje účinnost paliva nákladních aut a snižuje náklady na jejich údržbu, řekl Wright.
Wright již získal kontrakt na spolupráci s logistickou společností FedEx, která technologii zkouší v prvních 25 vozidlech. Wrightspeed rovněž cílí na městské popelářské vozy - prvních 17 vozů s elektrickou pohonnou jednotkou už jezdí v kalifornském městě Santa Rosa. Jen pro úplnost, v oblasti popelářských vozů má Wrightova firma konkurenci - v Chicagu už jezdí elektrické vozy společnosti Movit.
V očekávání růstu se společnost Wrightspeed v dohledné době plánuje přestěhovat do nové výrobní haly, kde by v příštím třech letech měla rozšířit stav zaměstnanců ze současných 25 na desetinásobek.
Původně výrobce sportovních elektromobilů |
---|
Na nákladní vozy, kterých je jen v USA odhadem 2,2 milionu, se firma Wrightspeed začala zaměřovat v podstatě nedávno. Původním cílem Iana Wrighta byla produkce sportovních vozů na elektřinu. Začínající firma však nedokázala sehnat peníze, protože se pohybovala na nevelkém trhu. |
Mládek láká do Česka americkou automobilku Tesla