Tatra 603: Futuristický koncept francouzské společnosti v něčem překonal Mercedes i BMW

Studie Tatry 603 od francouzské společnosti Faurecia

Studie Tatry 603 od francouzské společnosti Faurecia Zdroj: Auto.cz

Studie Tatry 603 od francouzské společnosti Faurecia
Studie Tatry 603 od francouzské společnosti Faurecia
Studie Tatry 603 od francouzské společnosti Faurecia
Studie Tatry 603 od francouzské společnosti Faurecia
Studie Tatry 603 od francouzské společnosti Faurecia
9
Fotogalerie

Konec Tatry 603 přišel s posledními vyrobenými kusy v roce 1975 a dodnes je tato limuzína jednou z největších ikon kopřivnické značky. Její slávu oprášila před třinácti lety francouzská společnost Faurecia ve své futuristické studii. 

I dnes to zní vcelku bizarně, když v roce 2007 na autosalonu v Los Angeles vzbudila mezi nejnovějšími modely těch nejrespektovanějších značek rozruch právě Tatra 603-2 z roku 1972. Nebyla to však ledajaká „šestsettrojka“. Svůj československý původ nedávala vůbec najevo. A pokud měla limuzína od Tatry ve své době fungovat jako reprezentační vozidlo pro potřeby úřadů, ministerstev a vlády, koncept nazvaný Premium Attitude společnosti Faurecia reprezentoval něco úplně jiného.

Faurecia, francouzská společnost vyrábějící interiéry pro velká jména autoprůmyslu, se rozhodla, že zrovna tatrovka ze 70. let je ideálním základem, ve kterém prezentovat své schopnosti a nápady směřování interiérů luxusních aut blízké budoucnosti. Kombinace futuristického stylu a retro skořápky byla (a stále je) nepochybně odvážná, firmě se nicméně hodil do krámu i fakt, že prostorem se 603 vyrovnávala tehdejším Mercedesům třídy E nebo BMW řady 5, tedy vozům značek, které už měla Faurecia na svém dlouhém seznamu klientů.

Právě tímto směrem chtěli Francouzi ukázat, kam se mohou výrobní a myšlenkové schopnosti firmy v nejbližší době posunout. A nutno podotknout, že jako demonstrační vozidlo fungovala Tatra skvěle. Lze předpokládat, že stejná vize, ale uvedená v normálním hávu třeba tehdejšího „pětkového“ BMW, by určitě nepřitáhla takovou vlnu pozornosti.

Celý článek a kompletní galerii najdete na webu autorevue.cz >>>