UMPRUM Shop chce formovat český vkus

Tomáš Váp, Sklo

Tomáš Váp, Sklo Zdroj: UMPRUM

red
Již sedmý ročník UMPRUM Shopu se bude konat na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze. Ve dnech 12. – 15. prosince 2013 dá více než čtyřicet studentů do prodeje práce, které vytvořili v minulých semestrech. K prodeji budou připraveny ručně vypracované oděvy od studentů módní tvorby, objekty z keramiky a skla, šperky studentů Ateliéru K.O.V. nebo originální grafické práce od studentů ilustrace a grafiky.

Z prací studentů UMPRUMZ prací studentů UMPRUM | Zdroj: UMPRUMTereza Lochmannová, ilustrace a grafika

Původně komorní akce vznikla z iniciativy studentů Ateliéru módní tvorby v roce 2007. S rostoucím zájmem veřejnosti o netradiční design a zároveň odmítnutím běžné konfekce nabyl na významu i Umprum Shop. Dnes představuje čtyřdenní akce výraznou školní aktivitu, která se těší velkému zájmu veřejnosti.

Z prací studentů UMPRUMZ prací studentů UMPRUM | Zdroj: UMPRUMTereza Kladošová, Módní tvorba

Studenti UMPRUM během svého studia vypracují desítky návrhů produktů a ty nejkvalitnější pak zhotoví. A právě selekce toho nejvydařenějšího jde do prodeje během UMPRUM Shopu.

Letos si mohou návštěvníci pořídit majestátní, ručně pletené šály a šperky Jany Mikešové, precizně zpracované boty talentované Elišky Kuchtové, která se pyšní stáží u renomované obuvní značky Camper nebo kolekci mladého návrháře Ondřeje Kinského, který zaujal návrhem obalu na notebook pro firmu Intel.

Z prací studentů UMPRUMZ prací studentů UMPRUM | Zdroj: UMPRUMPavlína Miklasová, Design oděvu a obuvi

Pořídit si bude možné také šperky z aktuální edice Bow&Perl Nastassie Aleinikavy nebo výběr prací Kateřiny Řezáčové, obě čerstvé absolventy ateliéru Evy Eisler – K.O.V. Široké zastoupení má v prodejní instalaci keramika. Studenti Maxima Velčovského nabídnou porcelánová svítidla, nezvykle vymodelované vázy nebo porcelánové věstonické venuše.

Z prací studentů UMPRUMZ prací studentů UMPRUM | Zdroj: UMPRUMJolana Sýkorová, Grafický design a nová média

UMPRUM Shop je příležitostí pro samotné studenty, tak i pro veřejnost. Těm prvním nabízí praktickou zkušenost, jak obstojí se svojí tvorbou na trhu, těm druhým šanci investovat do mladých umělců, kteří jsou připraveni formovat český vkus.