Vítěz v módní branži? Tepláková souprava. Sází na ni i denimový Levi's

Levi's se pokouší otočit kormidlo a najít nový trh - mladší cílovou skupinu a ještě pohodlnější oblečení.

Levi's se pokouší otočit kormidlo a najít nový trh - mladší cílovou skupinu a ještě pohodlnější oblečení. Zdroj: Profimedia

Volnočasové oblečení Nike, jednoho z vítězů současné koronavirové krize.
Výrobce oblečení na cvičení a jógu Lululemon je momentálně  jedna z úspěšných firem na trhu.
Koronavirou dobu naopak nepřežila tuzemská značka pietro filipi investora Michala Mičky.
4
Fotogalerie

Zatímco mnohé módní značky počítají ztráty a řeší problém za problémem – stačí připomenout aktuální krach české skupiny investora Michala Mičky v čele s Pietro Filipi nebo londýnskou Arcadii – najdou se mezi výrobci oblečení i vítězové pandemie. Ve zkratce lze říct, že to jsou ti, kdo vyrábějí tepláky.

Mnohé fashion brandy – třeba i luxusní – už před pandemií přidávaly do svých kolekcí stále ve větší míře volnější, ležérnější modely. Koronavirová nákaza ale jejich záběr směrem k volnočasovému oblečení ještě více umocnila. Už jen proto, že jejich zákazníci tráví více času doma.

Například ikona jeansové módy Levi's spoléhá od konce loňského roku na řadu Red Tab Sweats. Jde o bavlněné tepláky. „To jsou prostě věci, které dnes nejen mladá generace nosí, je to pro nás příležitost,“ poznamenal při komentování posledních výsledků Levi´s šéf firmy Chip Bergh. 

Z módy, kterou diktuje také životní styl práce v domácí kanceláři, profitují ještě více jiní. Levi's evidoval za poslední čtvrtletí končící listopadem loňského roku celkový meziroční pokles tržeb 12 procent a akcie za poslední rok oslabily o dvě procenta. Lídr trhu oblečení na cvičení a jógu Lululemon byl naopak za stejné období v tržbách meziročně v plusu 22 procent a akcie za poslední rok posílily o 36 procent.

Kromě Lululemon jsou tu i další vítězové. Například akcie Nike přidaly za posledních 12 měsíců 42 procent. A nebo americký obchodní dům Target. Jeho značka sportovního oblečení All in Motion vyrostla za rok v podstatě z nuly na v dolarech miliardu tržeb. Společnost Gap pak například nedávno oznámila, že její řada Athleta zaměřená na sportovní oblečení rostla loni z celého portfolia firmy vůbec nejvíc.