Soumrak britské módní ikony. Tři značky zkrachovalé firmy Arcadia zachraňuje e-shop Boohoo

Internetový prodejce Boohoo koupil tři módní značky od zkrachovalé skupiny Arcadia.

Internetový prodejce Boohoo koupil tři módní značky od zkrachovalé skupiny Arcadia. Zdroj: Profimedia

Internetový prodejce Boohoo koupil tři módní značky od zkrachovalé skupiny Arcadia.
Internetový prodejce Boohoo koupil tři módní značky od zkrachovalé skupiny Arcadia.
3
Fotogalerie

Britský internetový prodejce módy Boohoo koupil tři oděvní značky zkrachovalé maloobchodní skupiny Arcadia za 25,2 miliony liber (738,7 milionu korun). Akvizice dokončuje rozdělení módního impéria podnikatele Philipa Greena, které se koncem loňského roku dostalo do platební neschopnosti, píše agentura Reuters.

Boohoo koupila zásoby a internetové podnikaní značek Dorothy Perkins, Wallis a Burton. Součástí dohody není 214 kamenných obchodů v Británii, které se zavřou a jejich asi 2450 zaměstnanců přijde o práci. Tržby těchto značek za rok do konce srpna 2020 činily 428 milionů liber.

Arcadia byla dlouho jedním z největších hráčů na britském maloobchodním trhu. Potýkala se však již delší dobu s problémy, protože se jí nedařilo přizpůsobit se změnám chování kupujících. Poslední ranou pak pro ni byla pandemie nemoci COVID-19, která ji přiměla vyhlásit bankrot. Krach firmy byl v Británii největším firemním bankrotem způsobeným pandemií COVID-19.

Konkurzní správci již prodali všechny značky firmy Arcadia. Z prodeje získali asi 500 milionů liber. Minulý týden se módní firma ASOS dohodla na koupi značek Topshop, Topman, Miss Selfridge a HIIT za 330 milionů liber. Také v tomto případě nebyly součástí prodeje kamenné obchody, které se zavřou.

Firma Boohoo byla založená v roce 2006. Minulý měsíc také koupila značky a internetové stránky firmy Debenhams, britského provozovatele obchodních domů, který působil na trhu 240 let, za 55 milionů liber. Také tato dohoda nezahrnuje obchody a 12 tisíc zaměstnanců, napsaly agentury AP a Reuters.

Internet už více než deset let přetváří britské maloobchodní prostředí a oděvní průmysl. Omezení související s koronavirovou krizí pak jen zrychlila přechod k nákupům z domova.

Podle Centra pro maloobchodní výzkum loni v britském maloobchodním sektoru zaniklo 177 tisíc pracovních míst. Dalších asi 200 tisíc by mohlo být zrušeno v letošním roce.