Výbuch v jaderné pustině. Nový díl legendárního Falloutu rozdělil herní komunitu

Fallout 76

Fallout 76 Zdroj: Bethesda Softworks

Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
Fallout 76
19
Fotogalerie

Dlouho očekávaný titul ze série Fallout rozzlobil herní komunitu a stal se patrně největším zklamáním roku. 

Studio Bethesda se pokusilo jít s dobou a na trh poslat výhradně on-line multiplayerovou hru. Naneštěstí sáhlo po značce z rodinného stříbra a vznikl Fallout 76. Titul názvem těžící z legendární RPG série však se svými předchůdci má společného jen minimum. Ze základních vlastností franšízy, tedy jaderné postapokalyptické pustiny a komplexního příběhu se spoustou postav s různými zájmy, které mohl hráč upřednostnit či eliminovat, zbyla jen pustina a bohužel onen jaderný výbuch.

Na nový Fallout v provedení pro více hráčů najednou se přitom herní komunita třásla poslední tři roky, tedy od okamžiku, kdy vyšel úspěšný díl Fallout 4. Volání po režimu, který by hráčům umožnil spolupracovat a sdílet cíl dobrodružství ve světě hemžícím se zmutovanými bestiemi a válečnými roboty, však bylo v korporátních zákoutích Bethesdy pokřiveno. Nyní má podobu otevřeného on-line světa, kde neznámí hráči mohou spojit síly anebo se pustit do vzájemných soubojů. Aktivita cizích hráčů je však až otravná a prožitek z hry spíše kazí.

Herní svět, který je solidně vizuálně zpracovaný a umí při osamocených toulkách vytvořit velmi hutnou tíživou atmosféru, je však podezřele prázdný. Programátoři sice excelentně pokryli reálie Západní Virginie, které nazvali Appalachia, rozhodli se však jej vylidnit. Neherní postavy či frakce neexistují. Hráč tak dostává nové úkoly jen od robotů, případně nachází zapomenuté vzkazy, které ho dále směrují do zájmových oblastí.

Samotný příběh také nepatří do kategorie složitých zápletek, a tak lze po prvních deseti hodinách hraní postřehnout první známky nudy a opakování: najít, eliminovat, vyzvednout, spustit, rozebrat a znova. Světlý okamžik lze spatřit v mírně inovovaném systému dovedností. Vyžadují alespoň trochu zamyšlení a úpravu herního stylu, například v probíhajících událostech ve vybraných lokalitách, do kterých se mohou hráči zapojit jen tím, že v dané oblasti zrovna jsou. To je ale vše. Příslib dalších rozšíření a úprav však chyby, kterých se vývojáři na značce Fallout dopustili, nezachrání.

A komunita hráčů jim to také neodpustila – průměr z téměř 2900 hodnocení na Metacritic.com hře připisuje tristních 2,9 bodu z 10 možných. Potenciál ke zlepšení hra ale má, teď ho jen v průběhu čekání v pustině a stavby kempu naplnit.

Fallout 76

Vydal: Bethesda Softworks
Odehráno: 32 hodin v PC verzi
Hodnocení: 60 %

Podívejte se na trailer ke hře:

Video placeholde
Fallout 76 - Oficiální hraný trailer • Doupě.cz