Výroba slavného embéčka začala před 58 lety, připomeňte si ji na archivních záběrech

Video placeholde
Škoda 1000MB usadila čechy za volant
Nejtěžší prací bylo rozpojit trubičky u hrdla tankovacího otvoru v předním blatníku. Povedlo se to až dlouhodobým nahříváním.
Motor byl ukryt pod silnou vrstvou oleje a špíny, po očištění ale vykoukl jako nový
Slabinou embéček bylo seřízení západky přední kapoty. Když se podcenilo, otevřela se za jízdy. Stávalo se to nezřídka.
Lukášova škodovka měla najeto jen 80 000 km, díky tomu vypadá interiér pořád zachovale
Renovace motoru měla estetické důvody, technika prý byla ve výborné formě. Mimochodem trvalo rok a půl, než se renovátorům podařilo nasadit zpět zadní okno.
33
Fotogalerie

Legendární embéčko znamenalo převrat v mladoboleslavské Škodovce. V sousedství původní továrny vznikla v letech 1960 až 1965 zcela nová automobilka na ploše přes 80 hektarů, vybavená nejmodernějšími technologiemi vyspělé evropské úrovně. Ty umožňovaly sériovou výrobu 400 až 500 vozů denně, tedy přes sto tisíc automobilů ročně. Podívejte se, jak výrobu tehdy zachytil fotograf Vilém Heckel.

Začátek výroby Škody 1000 MB v dubnu 1964 probíhal v dnes směšném tempu zhruba deset vozů denně, na konci téhož roku v jednosměnném provozu vznikalo 160 až 170 vozů denně, v roce 1965 se začalo s výrobou ve dvousměnném režimu a v roce 1968 dosáhla výroba ve třísměnném provozu rekordních 111 386 vozů. 

Dohromady v Mladé Boleslavi vyrobili 443 141 vozů všech modifikací, z nichž šla výrazná část na export. Maximální rychlost byla 120 kilometrů za hodinu, zrychlení z nuly na sto za sedmadvacet sekund a spotřeba paliva se pohybovala okolo 6,5 litru na sto kilometrů.

Prohlédněte si fotogalerii:

Prohlédněte si archiv Viléma Heckela >>>