Znovuzrozená italská značka ATS nabídne tři sporťáky

Boloňská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) vznikla na počátku šedesátých let, kdy se skupina vedoucích postav dílen Enza Ferrariho po řadě neshod rozhodla od „velkého šéfa“ odejít. Tito pánové, mezi nimiž byla i řada později slavných jmen (včetně Giotta Bizzarriniho) pak založili firmu ATS, jež sice neměla dlouhého trvání, ale zbylo za ní několik pozoruhodných sportovních automobilů.
Nyní se ale jméno ATS vrací a přichází hned s trojicí nových automobilů. Popravdě řečeno, opravdu nový je jen jeden z nich, neboť dva předchozí byly načrtnuty již v průběhu loňského roku. První se objevil model ATS 1000 Sport a má jít o „závodní vůz pro běžný provoz“, čemuž lze už z přiložených snímků uvěřit. ATS 1000 Sport bude k mání i jako stavebnice a na výběr pro něj budou motocyklové motory Honda CBR, Suzuki Hayabusha, Yamaha R1 a později i MV Agusta.
O poznání komfortněji je pojaté kupé ATS 2500 GT, jež přímo navazuje na stejnojmenný model představený v roce 1963 na autosalonu v Ženevě jako jeden z vůbec prvních automobilů s motorem před zadní nápravou na světě (!). Původní ATS 2500 GT disponovalo vidlicovým osmiválcem s objemem 2,5 l a výkonem 210 koní (156 kW) a jelo s ním až 240 km/h.
Novinka má spočívat na základě prostorového trubkového rámu s kompozitovými povrchovými panely. Uprostřed modelu ATS 2500 GT najdeme čtyřválec Cosworth s přeplňováním a výkonem okolo 550 koní (410 kW), a i když bychom to asi na první pohled do auta na obrázcích neřekli, pohotovostní hmotnost má být nižší než 1 000 kg.
Opravdovou novinkou se stává výrazně retrospektivně zaměřený model ATS 300 Leggera. Číslovka ve jméně má znamenat poměr výkonu k hmotnosti (300 bhp/t) a těšit se můžete na lehký sportovní vůz bez ABS, ESP a dalších zbytečností. O pohon modelu 300 Leggera se postará zážehový motor 1,6 l s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW) a pohotovostní hmotností okolo 650 kg.
Produkce všech tří vozů má v malých sériích startovat na začátku nadcházejícího roku.