Zápisník Jaroslava Bukovského: (Ne)logika doby

Opel Mokka: Jakožto Buick Encore byl už představen na autosalonu v Detroitu. Evropská verze má premiéru na autosalonu v Ženevě. Opel použije jako základní motorizaci pro model Mokka benzinovou jedna-šestku o výkonu 115 k, nad ní by měla stát přeplňovaná jedna-čtyřka s výkonem 140 k a pro zájemce o diesel je připraven motor 1.7 CDTI (130 k). Prodej malého SUV bude zahájen koncem roku.

Opel Mokka: Jakožto Buick Encore byl už představen na autosalonu v Detroitu. Evropská verze má premiéru na autosalonu v Ženevě. Opel použije jako základní motorizaci pro model Mokka benzinovou jedna-šestku o výkonu 115 k, nad ní by měla stát přeplňovaná jedna-čtyřka s výkonem 140 k a pro zájemce o diesel je připraven motor 1.7 CDTI (130 k). Prodej malého SUV bude zahájen koncem roku. Zdroj: Opel

SUV Mazda CX-5
Seat SUV na ženevském autosalonu
Budoucnost SUV. Mohl by jI představovat tento konceptautomobilky Ford s názvem Vertrek. Designéři se očividněsnažili, aby měl vůz co nejlepší aerodynamické vlastnosti
SUV Hyundai ix35 s pohonem na vodíkové palivové články
Nezařaditelný.Peugeotpředstavil modelHR1, automobiltisíce tváří. Jeto městský vůz,kupé, nebo SUV?
8
Fotogalerie

Existuje jen nemnoho věcí na světě, které by v sobě tak dokonale a alespoň zdánlivě nekonfliktně slučovaly úspěch s neúspěchem, jako je současná nezaměstnanost v unijní osmadvacítce.

 Bez práce je zde totiž v průměru nejméně lidí za posledních sedm let. To je dobrá zpráva. Ta špatná je, že jde o 8,3 procenta unijní populace. Unijní ekonomiky přitom zažívají třetí rok své konjunktury aneb terapie růstem nezabírá. Amerika může na Evropu dělat dlouhý nos. A na Ameriku zas Česko.


Logika městské individuální dopravy se pomalu posouvá do své ještě obskurnější fáze. Poté co mastodontální SUV zbavila městská centra klaustrofobické romantiky, vykročily automobilky o krok dále.

Snad aby drobné řidičky nemusely při každém odkládání zavazadélka otvírat těžké dveře kufru, má se stát novým urbánním mainstreamem auto westernového formátu pick-up. Přinejmenším Volkswagen i Toyota totiž svá horká želízka v ohni novodobých nákupních tašek s oblibou promují na pozadí ulic moderního města. Inu, logika džungle má své asfaltové lože.


Do světových obchodů se vrátí Nokia, chytrý restart zapomenuté značky má zařídit strategie hlouposti. Gros byznysu mají totiž na startu tvořit tlačítkové telefony určené pro rozvojové země. Nakolik třetí svět touží po hlouposti, ukáže až čas. Mezitím se může Nokia třeba konečně dostat do rukou chytrého majitele.