Zápisník Štěpána Brunera: Hra na pravdu

Záchranáři prohledávají trosky zříceného letounu Ethiopian Airlines

Záchranáři prohledávají trosky zříceného letounu Ethiopian Airlines Zdroj: ČTK

Místo katastrofy letounu Ethiopian Airlines
Místo katastrofy letounu Ethiopian Airlines
Místo katastrofy letounu Ethiopian Airlines
Místo katastrofy letounu Ethiopian Airlines
Místo katastrofy letounu Ethiopian Airlines
16
Fotogalerie

Když se loni v říjnu zřítil Boeing 737 MAX do Jávského moře, vyrojila se přirozeně řada pochybností o bezpečnosti tohoto letounu. Tehdy ale ještě šlo mnohé hlasy snadno odbýt.

Ostatně indonéské aerolinky Lion Air byly teprve před necelými třemi lety vymazány z černé listiny společností, které mají zakázáno létat do EU. Po nedělní katastrofě Ethiopian Airlines, která je nehodě v Indonésii až nepříjemně podobná, si už Boeing s kondolováním pozůstalým rozhodně nevystačí.

Společnost Qatar Airways slíbila světu „revoluční“ novinku pro cestující v ekonomické třídě. Po měsících vzletných řečí Katařané představili v zásadě obyčejné sedačky. Ano, mají velkou obrazovku, a ano, mají konektor na nabití telefonu. Přesto se odborná veřejnost cítí poněkud podvedeně. Nové sedačky v ekonomické třídě Qatar Airways - revoluce se nekonáNové sedačky v ekonomické třídě Qatar Airways - revoluce se nekoná|Qatar Airways

Kolem Boeingu se nerojí jen špatné zprávy. Americké letectvo chystá další modernizaci legendárních strojů z jeho dílny, bombardérů B-52. Letouny by měly sloužit do roku 2050 a dožít se téměř sta let. Zároveň je to tiché přiznání, že vývoj neběží právě mílovými kroky.