Epidemie koronaviru vymetá „smetí“ z flotil aerolinek. Letecké společnosti kvůli propadu poptávky urychlují konec kariéry starých letounů, které ve flotilách čekaly jen na to, až je nahradí již objednané nové stroje. Mezi oběťmi jsou například stroje MD-88. Nadšenec zamáčkne slzu v oku, životnímu prostředí se o něco málo uleví.
Úplně zbytečně naopak trpí ovzduší kvůli nesmyslnému lpění na pravidlech. Evropské aerolinky létají sem a tam s prázdnými letadly. Restrikce spojené s koronavirem jim sice na mnoha linkách zakazují přepravovat cestující, dopravci ale musejí dál pravidelně využívat takzvané sloty, tedy časová „okénka“ pro přistání na letištích. Jinak o ně mohou přijít. Zatímco v Číně šlo platnost pravidla dočasně pozastavit, evropští regulátoři spí.
A pokud na epidemii naváže krize hospodářská, mohou zmizet nejen špinaví, ale i ti, kteří vrhají největší stín. Airbusy A380 zatím na dva měsíce stáhla z provozu Lufthansa, většinu jich odstavil i australský Qantas. Ostatně naplnit tyto letouny byla pro aerolinky dřina i v časech vzkvétající ekonomiky.