Zápisník Petra Peška: Doprava a náprava

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia

Premiér Andrej Babiš se opět zasnil. Na jeho twitterovém účtu se dočteme, že má na stole strategii výstavby vysokorychlostních tratí. Z Prahy se přes Brno dostaneme do Ostravy za dvě hodiny, rychlovlak pojede více než třísetkilometrovou rychlostí.

A stavět se už opravdu má také jinými směry, třeba na Ústí nad Labem. Pokud to půjde tak rychle jako výstavba a opravy dálnic, není třeba se znepokojovat.

I pro Prahu je doprava velké téma. Dokončení obchvatu sice také zůstává v říši snů, alespoň se ale vymýšlejí různá „vylepšení“. Od již zavedeného snížení rychlosti na magistrále po nakonec zavržený nápad na mýtné. A aktuálně se vedení města podařilo naštvat desítky vozíčkářů zrušením speciální bezbariérové autobusové linky H1. Tady už líp je.

Ani v Brně to řidiči nemají lehké, obyvatelé moravské metropole se ale aspoň mohou těšit na nové tramvaje. První modely přezdívané „Drak“ se už začaly kompletovat, půjde navíc o první brněnské šaliny s klimatizací. Což uvítají jak místní, tak hojní návštěvníci města.