Šéf DPP Martin Gillar: E-mail si v metru vyřídíte už na jaře 2017

Martin Gillar, DPP

Martin Gillar, DPP Zdroj: ČTK

Martin Gillar se ujal postu ředitele 18. května 2016, tedy přesně v den jeho 38. narozenin.
Martin Gillar se ujal postu ředitele 18. května 2016, tedy přesně v den jeho 38. narozenin.
Martin Gillar se ujal postu ředitele 18. května 2016, tedy přesně v den jeho 38. narozenin.
Martin Gillar se ujal postu ředitele 18. května 2016, tedy přesně v den jeho 38. narozenin.
Martin Gillar se ujal postu ředitele 18. května 2016, tedy přesně v den jeho 38. narozenin.
7
Fotogalerie

Kdy si z metra konečně zavoláme nebo si v tramvaji nabijeme telefon? Na to jsme se v exkluzivním rozhovoru zeptali Martina Gillara, generálního ředitele pražského dopravního podniku. Gillar, který má pod sebou více než deset tisíc zaměstnanců, se ujal postu ředitele 18. května 2016 v den svých 38. narozenin. 

Když se nyní tedy zaměříme nejprve na metro, jak pokračují plány na dostavbu nové linky D? Médii proběhlo, že by se stavba měla zpozdit minimálně o tři roky.

Naopak, cítím velkou podporu dozorčí rady, která chce celý projekt zrychlit. Analyzujeme možné rozdělení projektu, to by nám umožnilo začít stavět tunely metra do čtyř let. Pak bychom postupně dobudovávali stanice. Bude jen na nás, managementu DPP, abychom vše zvládli v co nejkratším čase.

Zmínil jste signál v metru a modernizaci vagonů. První otázka zní: Kdy si cestující konečně při cestě v podzemí zavolají nebo si budou smět vyřídit e-mail? Slibovali jste, že mezi stanicemi Roztyly a Muzeum to bude možné v druhé polovině roku 2016, a stále nic.

Do konce roku to jistě nestihneme. Jednáme s operátory, za jakých podmínek je necháme instalovat vyzařovací kabel v tunelech metra. Musíte si uvědomit, že jakákoliv technologie v metru přináší zejména bezpečnostní nároky. Ale e-maily si vyřídíte již na jaře.

Následující otázka neminula snad žádného z předchozích generálních ředitelů DPP. Jak se stavíte k prodloužení provozu metra? Cestující v Praze by zcela určitě uvítali, kdyby metro jezdilo déle, třeba tak, jak tomu bylo mezi lety 2010–2012. Uvažujete o tom?

„Prodloužení provozu metra by způsobilo značné komplikace. Zkrátila by se tak doba na jeho údržbu, která se provádí v nočních hodinách. A my rozhodně nechceme polevit ze zavedených standardů, chceme metro čisté, včasné a bezpečné. Tuto otázku jsme řešili i s paní primátorkou Krnáčovou (ANO) a dospěli jsme k závěru, že nechat déle zprovozněné metro není dobrý nápad a navíc v tomto ročním období by sloužilo jako úkryt pro lidi bez domova.“

Celý rozhovor si přečtěte na webu Blesk.cz