Vagony metra dosluhují, dopravní podnik začne obnovu vozového parku řešit do dvou let

Soupravy M1

Soupravy M1 Zdroj: Honza Groh via Wikimedia Commons (CC BY SA 3.0)

Pražské metro
Ilustrační foto
Smíchovské nádraží
M1
Malostranská
11
Fotogalerie

Pražský dopravní podnik (DPP) začne do dvou let řešit obnovu vozového parku metra, řekl generální ředitel DPP Martin Gillar. Soupravám na všech třech trasách v následujících letech skončí životnost. DPP provozuje tři trasy metra, na kterých je 61 stanic. Provoz metra stojí podnik ročně několik miliard korun.

"V současné chvíli analyzujeme možnost modernizace vozů M1, které jezdí na trase C. Stejně tak budeme řešit prodloužení životnosti vozů na trasách A a B. Pakliže se pro modernizaci rozhodneme, chceme, aby to cestující ve vozech takříkajíc poznali, tedy zdokonalíme některé technologie uvnitř vozů," řekl Gillar.

Přesný termín modernizace není zatím známý. Důležitý pro DPP bude výsledek analýzy. Ve hře je ale také možnost nákupu nových vozů - tuto variantu chce podnik prověřit při poptávce vozů v rámci výstavby trasy D z Pankráce do Písnice, na které by měly jezdit nové vlaky bez řidiče.

Dopravní podnik je akciová společnost vlastněná Prahou a zaměstnává přes 10.000 lidí. Na jeho provoz vydává hlavní město každý rok přes deset miliard korun. DPP přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí.