Louis Vuitton se vydává mimo mantinely módy, firma koupila obří diamant

Diamant Sewelô

Diamant Sewelô Zdroj: Louis Vuitton

Louis Vuitton v Pařížské
Louis Vuitton,
Louis Vuitton v Pařížské
Luis Vuitton
Přehlídka Marca Jacobse pro značku Luis Vuitton
7
Fotogalerie

Holding Louis Vuitton (LVMH) koupil jeden z největších nalezených diamantů za posledních sto let. Podle listu Financial Times transakce předznamenává novou obchodní strategii luxusní značky, která se chce mnohem více prosazovat v oblasti šperkařství.

Nákupní cenu neopracovaného diamantu Sewelô, který má 1758 karátů a má hmotnost téměř 352 gramů, LVMH nesdělil. Za posledních sto let těžaři nalezli pouze jediný drahokam, který byl větší. Financial Times připomínají, že obří drahokamy měnily v posledních letech majitele za částky v rozmezí 53 až 63 milionů dolarů (1,2 až 1,4 miliardy korun).

John King z Amerického gemologického institutu ale varuje, že podobné nákupy surových diamantů jsou velmi riskantní. Kupec prý nemůže předem přesně vědět, co se v nich ukrývá. Investice do loni v Botswaně vytěženého diamantu signalizuje sílící ambice značky Louis Vuitton v oblasti luxusních šperků.

„V té momentálně vidíme největší potenciál. Je to jedna z našich vůbec nejdynamičtěji rostoucích obchodních kategorií,“ říká pro FT Michael Burke, šéf Louis Vuitton.

Podle listu skýtá možnosti expanze už samotná rozdrobenost segmentu. Méně než čtvrtinu všech prodaných šperků lze označit jako značkovou. V případě hodinek jde přitom o podíl značkových produktů kolem 60 procent a mezi parfémy dokonce 80 procent.

Situace se však začíná postupně měnit s tím, jak se fungování byznysu s klenoty stále více přibližuje módě – kde trendy udávají velké značky s ohromnými marketingovými rozpočty a vysokými počty sledujících na sociálních sítích. Mladé ženy navíc pomalu přestávají brát šperky jen jako dárek, který mají dostávat pouze při zvláštních příležitostech.

Naopak si je ve větší míře kupují samy pro sebe a při výběru berou v potaz i to, zda je klenot ocejchován některou z globálně známých značek. Prim stále více hraje design namísto velikosti a kvality drahých kamenů, popisují FT.