Spoluředitel módního řetězce Zalanda odstoupí, aby pomohl kariéře své ženy

Vedení největšího módního e-shopu Zalando - zleva Rubin Ritter, Robert Gentz David Schneider

Vedení největšího módního e-shopu Zalando - zleva Rubin Ritter, Robert Gentz David Schneider Zdroj: Reuters

logo společnosti Zalando na sídle firmy v Berlíně
Zaměstnanec Zalanda plní ve skladu ve švýdarském Frauenfeldu kontejner zbožím
3
Fotogalerie

Spoluředitel německého internetového obchodu s módou Zalando Rubin Ritter příští rok odstoupí, aby poskytl své ženě prostor věnovat se její kariéře. V čele firmy stál od roku 2010, dále ji povedou už jen Robert Gentz a David Schneider, uvedl podnik v neděli večer v Berlíně. Ritter v Zalandu dosud odpovídá za strategii a komunikaci managementu. 

Firma se brzy po svém založení v roce 2008 stala největším evropským prodejcem módy. V současnosti jejích služeb využívá 35 milionů aktivních zákazníků v 17 zemích včetně České republiky.

„Moje žena a já jsme se dohodli, že v příštích letech by její profesionální ambice měly mít přednost,“ uvedl Ritter. „Chci věnovat více času své rozrůstající se rodině. Po více než jedenácti úžasných letech, kdy byl mou prioritou Zalando, mám pocit, že je čas dát svému životu nový směr,“ dodal.

Jeho smlouva měla vypršet teprve v průběhu roku 2023. „Ritterův přínos pro úspěch Zalanda je nedocenitelný,“ uvedl spolušéf podniku Gentz. Médiím se zatím nepodařilo zjistit bližší podrobnosti o práci manželky odcházejícího manažera.

Odchod Rubina Rittera je v době vzestupu nákupní platformy velké překvapení. Zalando dosáhlo v letošním třetím čtvtletí rekordního zisku. Tržby Zalanda vzrostly o více než pětinu na na 1,8 miliardy eur. Silný růst je vyvolán rychlejším přesunem spotřebitelské poptávky na internet kvůli nařízenému uzavření kamenných prodejen v době koronavirové pandemie.

„Přestože druhá vlna pandemie udeřila mnohem silněji, než jsme očekávali, jsme na ni připraveni mnohem lépe, než na začátku roku,“ říká David Schröder, finanční ředitel společnosti Zalando. „Budeme i nadále investovat, abychom podpořili silný růst i po roce 2020 v souladu s našimi klíčovými strategickými prioritami, kterými jsou: růst naší aktivní zákaznické základny, prohlubování vztahů se zákazníky a podpora přechodu na naši platformu,” dodal.