PPF pokračuje v navyšování podílu v německé mediální skupině ProSiebenSat.1 Media

Česká finanční skupina PPF je druhým největším akcionářem v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media.

Česká finanční skupina PPF je druhým největším akcionářem v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media. Zdroj: profimedia.cz

Finanční skupina PPF přikoupila na frankfurtské burze akcie německé mediální skupiny ProSiebenSat.1 Media. Posílila tak pozici druhého největšího akcionáře po firmě MFE italského mediálního magnáta Silvia Berlusconiho, která vlastní necelých 30 procent.

„PPF v současnosti vlastní přímo a prostřednictvím finančních nástrojů už téměř 12 procent akcií,“ řekl v rozhovoru pro německý časopis Manager Magazin investiční ředitel PPF Didier Stoessel. Hodnota podílu se tak blíží 270 milionům eur, tedy v přepočtu zhruba 6,3 miliardy korun. Stoessel zároveň vede v rámci PPF mediální skupinu CME, jejíž součástí jsou například i televizní stanice Nova či slovenská Markíza.

ProSiebenSat.1 je největší soukromou televizní skupinou na německém trhu. Vedle Německa vysílá i v Rakousku a ve Švýcarsku. V pátek společnost zveřejní výsledky a výroční zprávu za rok 2022. Vydání bylo v únoru odloženo kvůli neuzavřenému účetnictví dvou menších firem, které skupina ProSiebenSat.1 ovládá. 

Naposledy PPF, kterou ovládá Renáta Kellnerová, reportovala svůj podíl na začátku března – tehdy v regulatorním hlášení uvedla, že v podobě akcií a dalších instrumentů vlastní 10,10 procenta. Oznamovat podíly na hlasovacích právech musí investoři po překročení regulátory stanovených milníků – tři procenta, pět procent, 10 procent, 15 procent, 20 procent, 25 procent, 30 procent, 50 procent a 75 procent.

Cenné papíry ProSiebenSat.1 Media se ve čtvrtek obchodovaly okolo 9,70 eura – od začátku roku vzrostl jejich kurz přibližně o 16 procent. Vliv na posílení mohly mít právě i významné nákupy ze strany PPF.

Na druhou stranu, akcie za poslední dva roky spadly o 46 procent. Nejspíš právě proto v nich PPF, kterou řidí podnikatel Jiří Šmejc, vidí příležitost, jak zhodnotit kapitál. „PPF věří, že proces digitální transformace ProSieben zvýší hodnotu společnosti pro všechny její akcionáře,“ uvedla skupina v únorové tiskové zprávě, ve které oznamovala investici do německé společnosti.

Stoessel v rozhovoru pro německý magazín zopakoval, že investice do akcií ProSiebenSat.1 Media je dlouhodobá a že v plánu je vzhledem k velikosti podílu dostat zástupce PPF do devítičlenné dozorčí rady.

V tomhle však PPF zatím naráží na odmítavý postoj současného šéfa dozorčí rady Andrease Wieleho – podle něj napřed musí česká finanční skupina ukázat, že je skutečně dlouhodobým investorem. A má si počkat do příštího roku. Letos by podle Manager Magazinu chtěl Wiele obsadit až čtyři místa v klíčovém orgánu firmy bez Čechů.

Podle Stoessela je PPF připravená hlasovat pro jména, která budou navržena. „Pokud se nám ale nebudou zamlouvat, přijdeme s vlastními návrhy a budeme se o nich snažit přesvědčit ostatní akcionáře,“ poznamenal Stoessel.