Kremlík jmenoval Mátla novým šéfem Ředitelství silnic a dálnic
Radek Mátl, který byl dosud pověřený vedením Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), se v úterý stal generálním ředitelem organizace. Jmenoval ho ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), který to oznámil na twitteru. Mátl ve funkci nahradil Pavola Kováčika, který skončil v červenci. Mátl byl předtím ředitelem úseku výstavby. Ministerstvo už má také plán transformace ŘSD, v roce 2021 založí akciovou společnost.
Podle Kremlíka se Mátl při dočasném vedení silničářů osvědčil, a proto se ho rozhodl jmenovat generálním ředitelem natrvalo. "Perfektně se vyzná v přípravě i stavbě silnic a dálnic. Jsem si jist, že je člověkem, který dokáže zkracovat doby výstavby i oprav, nalezne a prosadí řešení u blokovaných staveb," uvedl ministr.
Jde už o třetí změnu v čele ŘSD v letošním roce. Krátce po nástupu Kremlíka do funkce ministra dopravy skončil v květnu dlouholetý šéf silničářů Jan Kroupa. Jeho nástupce pak ve funkci vydržel do července, kdy podle ministerstva odstoupil ze zdravotních důvodů. Od té doby organizaci vedl právě Mátl, dosud ovšem pouze přechodně.
Mátl strávil v ŘSD prakticky celou svou kariéru. Absolvent stavební fakulty ČVUT začínal v roce 2004 jako investiční referent, od ledna 2012 byl rok a tři čtvrtě vedoucím oddělení technické podpory, poté od září 2013 do ledna 2015 vedl odbor realizace staveb (později odbor investiční přípravy staveb). Předtím, než byl letos v červenci pověřen řízením celého ŘSD, působil čtyři a půl roku ve funkci ředitele úseku výstavby.
Kremlík v úterý také uvedl, že ministerstvo už má plán transformace ŘSD. Ta by se měla uskutečnit ve dvou etapách. Vedle stávající organizace stát v roce 2021 založí akciovou společnost, kam postupně převede vybrané úkoly ŘSD.
Zejména telematiku a projekty dálnic D6, D3 a D35. Poté ministerstvo připraví zákon, který zakotví ŘSD jako jednu akciovou společnost. Stát si od toho slibuje, že státní organizace bude po přeměně lépe přizpůsobená tržnímu prostředí, což by mělo vést ke zrychlení dopravní výstavby.
V Česku je nyní rozestavěno téměř 40 kilometrů dálnic a silnic první třídy. Letos by mělo být otevřeno zhruba 26 kilometrů nových dálnic, loni stát zprovoznil čtyři kilometry. V Česku je v provozu 1248 kilometrů dálnic a přes 5642 kilometrů první třídy.