Ministerstvo chce přeznačit stovky kilometrů silnic na dálnice

dálnice

dálnice Zdroj: profimedia.cz

Ministerstvo dopravy chce převést 300 km rychlostních silnic na dálnice a na některých silnicích 1. třídy zvýšit maximální rychlost z 90 na 110 km/h. Pilotním projektem by se už na podzim tohoto roku měla stát komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Resort to dnes oznámil v tiskové zprávě.

Návrh nazvaný Nové pojetí dálniční sítě chce ministerstvo dopravy předložit vládě. Přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů, uvedlo ministerstvo.

Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě by se její délka zvýšila o zhruba 300 km. Nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 km/h by měly existovat řádově stovky kilometrů. Rychlost by se mohla zvýšit na 24 úsecích, například Most - Bílina nebo Liberec - Kunratice.

Vybrané silnice první třídy mají být koncipovány jako mezistupeň mezi běžnou dvouproudovou silnicí první třídy a dálnicí. Pilotně se pak rychlost 110 km/h bude už na podzim tohoto roku testovat na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.

Vybrané úseky silnic první třídy, na nichž chce ministerstvo zvýšit rychlostní limit:

Číslo silnice Úsek
I/7 Chomutov-Křimov
I/11 Ostrava-Šenov
I/11 Ostrava, Rudná
I/13 Most-Bílina
I/13 Bílina-Teplice
I/14 Liberec-Kunratice
I/20 Nová Hospoda-Písek
I/20 Plzeň-přivaděč k D5
I/23 Brno, Pražská radiála
I/26 Plzeň-přivaděče k D5
I/27 Plzeň(Sukova)-Dobřany
I/34 České Budějovice-Lišov
I/35 Liberec-Bílý Kostel
I/35 Olomouc-Křelov
I/37 Hradec Králové-Pardubice
I/38 Jihlava, přivaděč k D1
I/43 Brno, Svitavská radiála
I/44 Obchvat Postřelmova
I/48 Nový Jičín-Příbor
I/48 Obchvat Českého Těšína
I/50 Brno, olomoucká radiála
I/56 Prodloužená Místecká
I/57 Semtín-Jablůnká