Na „Blanku“ naváže „Vlasta“. Projekt dostavby vnitřního pražského okruhu vyjde na 300 milionů

Vizualizace nepostaveného úseku městského okruhu v Praze.

Vizualizace nepostaveného úseku městského okruhu v Praze. Zdroj: mestskyokruh.info

Vizualizace nepostaveného úseku městského okruhu v Praze.
Vizualizace nepostaveného úseku městského okruhu v Praze.
Vizualizace nepostaveného úseku městského okruhu v Praze.
Vizualizace nepostaveného úseku městského okruhu v Praze.
Vizualizace nepostaveného úseku městského okruhu v Praze.
17
Fotogalerie

Praha zaplatí za projekt dostavby vnitřního silničního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy zhruba 307 milionů korun. Vyplývá to z materiálu, který schválili pražští radní. Zakázku na stavbu varianty přezdívané Vlasta si rozdělí firmy SG 0081 PTB a Satra. Délka této části okruhu má být 10,3 kilometru, z toho asi pět kilometrů vede v ražených a hloubených tunelech. Kdy stavba začne, není jasné.

Zakázka a stavba byly rozděleny na tři části. První se týkala úseku z Pelc-Tyrolky na Balabenku, druhá z Balabenky k Štěrboholské radiále a třetí zahrnovala tzv. Libeňskou spojku. První a třetí část bude projektovat SG 0081 PTB. Úsek Balabenka-Štěrboholská radiála vyprojektuje Satra.

V minulosti rada schválila dopracování studie alternativní trasy dokončení vnitřního okruhu, která měla vést z větší části po povrchu. Radní však usnesení zrušili a rozhodli, že připravovat se bude jen varianta Vlasta. Ve vládnoucí koalici ANO, ČSSD a Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN) prosazovala povrchovou variantu Trojkoalice.

Podle varianty Vlasta povede asi desetikilometrová trasa z Pelc-Tyrolky přes Balabenku do Štěrbohol. Bude se skládat ze tří úseků, prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou má mít jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam má tunel měřit 865 metrů.

Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.