Pražské tramvaje změní trasy, přibudou tři nové linky

Tramvaj na pražském Trojském mostě

Tramvaj na pražském Trojském mostě Zdroj: ctk

V Praze změní trasu devět tramvajových linek, přibudou tři nové a 12 linek zůstane beze změny. Novinářům to řekli náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a Petr Tomčík, šéf organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Změny budou platit od 28. srpna letošního roku. Náklady na provoz tramvají v rámci MHD vzrostou o 130 milionů korun ročně, peníze chce Praha získat na úsporách v rámci dopravního podniku (DPP).

„Ke změnám nás vedlo několik důvodů. Jednou z nich je rozšíření parkovacích zón, kde jsme slíbili rozšíření MHD. Druhým je ekologie, kde vlaky a tramvaje společně s metrem tvoří páteřní síť,“ řekl. „Výsledný návrh vyšel vstříc městským částem, které chtěly změn co nejméně, vyšli jsme jim vstříc a shodli jsme se s nimi na tomto návrhu,“ řekl náměstek ředitele Ropid Martin Šubrt.

Nový plán tramvajových linekNový plán tramvajových linek bude platit od záříNový plán tramvajových linek bude platit od září|Ropid

Změny se dotknou například linek 4, 5, 6 nebo linky 18, která nově nebude jezdit na Petřiny, ale do Podbaby - v opačném směru bude nadále končit ve vozovně na Pankráci. Novou linku dostanou lidé na Spořilově, kam pojede nejen tramvaj číslo 11, ale rovněž číslo 14.

Z jakých možností se vybíralo?

. Výsledek plně neodpovídá ani jedné z variant.

Na základě požadavku obyvatel bude podle Šubrta obnoveno spojení mezi nádražím ve Vršovicích a I.P.Pavlova. Tady opět pojede linka číslo 6. Spojení se dočkají také Holešovice a Vysočany, a to linkou 14. Také na Barrandovské sídliště pojede nová linka, a to tramvaje číslo 4 a 5.

Změny se naopak nedotknou například linek 9, 17 a 22, které navíc budou stejně jako dosud jezdit v kratších intervalech než ostatní linky.

Změnám nemusí být konec

Podle Dolínka a Tomčíka nemusí být současný návrh definitivní. V určitých případech mohou být úpravy. Stejně tak mohou městské části vznést připomínky ke změnám zastávek.

Změny by se měly v příštích měsících dotknout rovněž autobusů městské hromadné dopravy. Praha chce jednat s městskými částmi. „V případě, že budou chtít projednávat linkové vedení hlouběji, jsme na to připraveni,“ řekl Dolínek.