Válka o krajnici končí, na D1 u Velké Bíteše se vrátili dělníci
„Od sedmi hodin od rána tam pracují desítky lidí, všechny termíny hodláme dodržet,“ řekl serveru E15.cz zástupce společnosti Tomáš Psota. Pokyn ke znovuzahájení prací dostala firma od ŘSD ve středu večer.
OHL ŽS se doposud zdráhala na místě cokoli dělat. Zjistila totiž, že , kam se má dálnice rozšiřovat, je menší, než s jakou počítá projektová dokumentace. Firma následně přispěchala s vlastním řešením, které se ale zdálo Ředitelství silnic a dálnic příliš nákladné. Neoficiálně se hovořilo o zvýšení ceny o šedesát milionů korun, tedy o deset procent celkové ceny stavby. Státní silničáři proto navrhli jinou, levnější variantu. V minulých dnech s ní .
Mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold dnes nové řešení ohodnotil částkou pět až šest milionů korun. Firma ale podle Psoty na vyčíslení nákladů teprve pracuje, hotova by měla být do 14 dnů. Spor se tak může znovu rozhořet. Firma totiž bude prozatím pokračovat podle staré dokumentace v hlubších vrstvách krajnice, k problematické svrchní části se dostane až později. Do sporu se v minulých dnech vložil i ministr dopravy Zdeněk Žák, který stavební firmě pohrozil vypovězením smlouvy.