Volkswagenu klesl odbyt, důvodem je nezájem Číňanů
Německému automobilovému koncernu Volkswagen v lednu meziročně klesl odbyt o čtyři procenta na 813 tisíc vozů, především kvůli slabší poptávce v Číně. Součástí firmy je i mladoboleslavská Škoda Auto.
Koncern v lednu zvýšil dodávky v Evropě o sedm procent a ve Spojených státech dokonce o 14 procent. V Číně ale odbyt o 14 procent klesl. Čína je největším automobilovým trhem na světě, tamní poptávku však v lednu zasáhly oslavy nového lunárního roku a nárůst daňové zátěže u menších automobilů.
"Odbyt na začátku roku ovlivnily mimořádné faktory v Číně," uvedl šéf prodeje Volkswagenu Fred Kappler. "Mimo Čínu dosáhla skupina solidního růstu 4,9 procenta," dodal. Volkswagen podle něj navzdory lednovému poklesu předpokládá, že v letošním roce bude na čínském trhu pokračovat v solidním růstu.
Škoda Auto již v pondělí oznámila, že v lednu zvýšila prodej o 2,4 procenta na 93 800 vozů. K růstu odbytu přispěl mimořádný zájem o vozy Škoda ve střední a východní Evropě. V Číně naopak automobilka zaznamenala meziroční pokles o 4,3 procenta.
Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. V loňském roce podnik navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu s měřením emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 milionu vozů.