Česká firma chce postavit vlastní okruhový speciál, vývoj ale trvá už téměř deset let

Inferno

Inferno Zdroj: Inferno

Inferno
Inferno
Inferno
Inferno
Inferno
7
Fotogalerie

Není zvykem, aby se v našich končinách hovořilo o stavbě prémiových výkonných sporťáků. Přesto se tu jeden takový rýsuje. Práce na projektu českého sporťáku započaly před téměř deseti lety. V roce 2008 se v hlavě autora Petra Nováka zrodil nápad na stavbu takového vozu, v témže roce vzniká tak první reálný obrázek o tom, jak by sporťák mohl vypadat. Od roku 2014 se intenzivně pracuje na stavbě prototypu, při jehož přípravě se využívá i technologie 3D tisku.

První kousek měl v tuto chvíli již existovat, ale jak se od zástupců společnosti dozvídáme, kvůli nejrůznějším zdržením si musíme ještě nějaký čas počkat. Není divu, ona stavba takového sporťáku ve skromných českých podmínkách je jistě během na dlouhou trať.

Aktuálně jsou přislíbeny dvě varianty – Inferno One a Inferno One S. Tu první, určenou na závodní okruhy i běžné silnice, má pohánět 6,2litrový osmiválec LS9 s výkonem kolem 700 koní. Maximální rychlost atakuje 350 km/h a vůz splňuje emisní normu Euro 6. Pekelný stroj s přídavkem S značí ještě ostřejší provedení se 7,4litrovým osmiválcem LSX o výkonu vyladěném v rozmezí 900 až 2000 koní! Z tohoto auta už snadno vymáčknete 400 km/h. Zákazníci mají na výběr mezi šestistupňovým manuálem, případně osmistupňové sekvenční převodovky se řazením pomocí páček pod volantem.

Sporťák je 4.410 milimetrů dlouhý, 1.170 milimetrů vysoký a 2.050 milimetrů široký, přičemž vážit bude něco kolem 980 kilogramů. Tomu napomáhá i monokok tvořený z uhlíkových vláken. Zatímco „běžný“ One je určen i na běžné komunikace a disponuje kupříkladu přístrojovou deskou s grafikou, klimatizací či elektronicky ovládanými zrcátky a okénky, „Sko“ je ryzím závoďákem – minimum elektroniky, žádné ABS či vychytávky pro komfortní jízdu. Vše uzpůsobeno maximálnímu výkonu na trati.

Společnost tPower racing sídlící v Králově Dvoře avizuje stavbu limitovaného počtu 30 vozů Inferno One a 20 Inferno One S. Sportovní provedení si však může koupit pouze vlastník silniční varianty. Ročně výrobce zvládne postavit pět kusů a pokud vše půjde podle plánu, první auta dorazí k zákazníkům v polovině roku 2018.

Tvůrci si zakládají na tom, že drtivá většina komponent je tvořena ručně, každý model bude nezaměnitelným originálem. Tomu odpovídá i cena. V návaznosti na výbavě se šplhá přes deset milionů českých korun za klasickou verzi, za závodní provedení už dáte zhruba dvojnásobek.

Více motoristických článků najdete na webu Auto.cz >>>