Čtyřválcovým motorům byla automobilka Porsche věrná od svých počátků na konci čtyřicátých let až do poloviny let devadesátých. Po dvacetileté odmlce je začala znovu využívat. Prohlédněte si ve velké galerii, kterým sportovním modelům pod kapotou pracovaly čtyři válce.
Porsche charakterizoval vzduchem chlazený plochý čtyřválec od roku 1948 až do první poloviny šedesátých let, jako jediná používaná konfigurace motoru. S nástupcem šestiválcové modelové řady 911 se čtyřválec stal vstupní branou do světa značky Porsche a ve své ploché a vzduchem chlazené podobě se v nabídce udržel až do poloviny let sedmdesátých.
Pro následující dvě desetiletí pak automobilka Porsche u svých nejmenších sportovních modelů využívala kapalinou chlazené čtyřválce.
Na dalších dvacet Porsche na čtyři válce zdánlivě zanevřelo, ale na počátku roku 2014 byl představen model 919 Hybrid s přeplňovaným vidlicovým čtyřválcem. Dnes pak čtyřválcovými motory disponují sportovní modely 718 Boxster i 718 Cayman a rovněž SUV Macan.
Prvním vyrobeným a homologovaným vozem firmy Porsche byl roadster 356 výrobního čísla 001. Používal vzduchem chlazený čtyřválec VW s protilehlými válci o objemu 1131 cm3 a výkonu 29 kW, umístěný vzadu. Karoserii, vyrobenou ručně z hliníku, navrhl Erwin Komenda, který předtím pracoval u firem Volkswagen, Cisitalia a Auto Union.