Přesně 3. března 1958 mělo oficiální premiéru Subaru 360. Tehdy ještě nikdo netušil, že právě tento minivůz bude hrát v dějinách Země vycházejícího sluncepodobnou roli jako třeba Fiat 500 v Itálii, Citroën 2CV ve Francii nebo Volkswagen Brouk v Německu.
Výrobcem vozu byla automobilová divize společnosti Fuji Sanyo, která vznikla z původně letecké firmy Nakajima Aircraft Company. Jméno Subaru, které v japonštině znamená "vládnout", údajně vymyslel samotný tehdejší prezident Fuji Heavy Industries Kenji Kita. Subaru je také pojmenování jedné z hvězdokup v souhvězdí Býka. V Evropě je označováno jako Plejády.
Ještě před modelem 360 Subaru vyrobila v roce 1954 továrna model P-1. Toho však vzniklo jen přibližně dvacet kusů, a proto se za opravdový počátek éry automobilů Subaru považuje právě model 360. Nakonec ve výrobním programu vydrželo třináct let, až do roku 1971 a prodalo se jich bezmála čtyři sta tisíc kusů.
Základní koncepce se hodně podobala řešení z Volkswagenu Brouk. Označení 360 v podstatě odpovídá zdvihovému objemu dvouválcového motoru, který byl instalován nad zadní nápravou. Tu také poháněl. V první verzi byl výkon 16 koní, ke konci výrobního cyklu se navýšil na 25 koní. Existovala dokonce i sportovní dvoukarburátorová verze Young, poskytující výkon 36 koní.