Dalo by se říci, že dominantním trendem je konektivita. Schopnost připojení posádky i vozidla k okolnímu světu a co nejsnazší komunikace s ním. Až to působí dojmem, že všechna ta připojení, propojení, spojení, všechna ta konektivita více či méně překáží řidiči v tom nejdůležitějším. V koncentraci na řízení.
Další trend je kooperace. Například automobilky PSA a General Motors pro výrobou společného malého užitkového vozidla typové skupiny B zvolily montážní závod PSA ve španělském Vigu. Nahradí od roku 2018 řady Citroën Berlingo/Peugeot Partner a Opel Combo/Vauxhall Combo. Je třetím společným projektem spolupráce podepsané již v prosinci 2013. Dalšími jsou MPV třídy B-MPV, který bude kompletovat GM ve španělské Zaragoze a crossover kategorie C-CUV bude dodávat PSA ze závodu ve francouzském Sochaux.
To je příklad jedné z mnoha kooperací uzavřených v poslední době. Ekonomicky značně významných, ale z hlediska publicity natolik nenápadných, že zůstaly veřejností téměř nepovšimnuty. Podobnou dohodu však uzavřel například Daimler s asociací Renault/Nissan o pick-upu Mercedes-Benz. Stejně tiše zaujala Toyota podíl na výrobě ve francouzské automobilce Sevel Nord.
A zdejší produkci lehkého užitkového vozidla nabízí pod jménem Toyota ProAce. Kolos Fiat/Chrysler se zase dohodl s Nissanem o společné výrobě pick-upu. A podobně. A to nezmiňujeme mnohonásobně intenzivnější soustavnější prorůstání značek těžkých užitkových vozidel.
prodeje aut |