Vstup některé ze značek koncernu Volkswagen do kolotoče Formule 1 stále brzdí příliš vysoké náklady na provoz konkurenceschopného týmu a negativně se projevuje i současný přístup sponzorů i diváků.
Formule 1 má podle představ svého nového vedení nabídnout výrazně vyrovnanější startovní pole poté, co v roce 2020 skončí letitá dohoda, která zabetonovala současný stav. Především díky tomu a dalším připravovaným, respektive prozatím spíše zvažovaným změnám v organizaci se má Formule 1 stát výrazně atraktivnější pro týmy i diváky.
Zda se takového cíle skutečně podaří dosáhnout, ukáže teprve čas, ale již nyní se ozývají varovné hlasy ohledně budoucnosti Formule 1. Svůj názor na tento šampionát řekl v rozhovoru pro Motorsport.com i Bernhard Gobmeier, ředitel Volkswagen Motorsport.
Právě podle jeho slov je Formule 1 v současnosti na nebezpečné cestě, kterou představují především příliš vysoké náklady na vývoj monopostů i samotný provoz závodních týmů.
Vedle finančních výdajů pak poukázal i na to, kolik lidí je potřeba pro úspěšný vstup do Formule 1 a zmínil, že Mercedes-Benz má přes 1500 zaměstnanců pracujících na vývoji a provozu monopostů, které ještě doplňují externí pracovníci a dodavatele, což může ve výsledku tvořit celkem 2000 osob na zajištění dvojice závodních vozů. Dále je pak potřeba brát ohled i na náklady na používané materiály.