Mezi nejinspirativnější značky v Česku patří Air bank, Lidl či Plzeňský Prazdroj
Kdo dokáže inspirovat své okolí, má i ve vysoce konkurenčním prostředí velkou výhodu. Růst značek a jejich podíl na trhu se totiž podle nově zveřejněného výzkumu neodvíjí jen od toho, zda je spotřebitelé znají, ale hlavně od toho, co si o nich myslí a zda jsou inspirativní. V Česku v této disciplíně podle agentury Wunderman Thompson kraluje Air bank, Lidl, Plzeňský Prazdroj nebo třeba automobilka Škoda Auto.
Z nově získaných dat mimo jiné také vyplývá, že 72 procent spotřebitelů by si přálo, aby značky, se kterými jsou v kontaktu, byly inspirativní. Kdo chce růst rychleji, měl by zapracovat i na svých schopnostech inspirovat druhé, upozorňuje agentura.
Nejlépe se to daří technologickým firmám. Značky z finančního sektoru se v žebříčku umístily celkově spíše podprůměrně. Zajímavý je také fakt, že existují značné rozdíly ve vnímání inspirativních značek napříč světem. Například Brazilci často zmiňují, že jsou značkami inspirováni velmi silně. U Britů je tomu naopak.
Wunderman Thompson vycházela z akademických výzkumů a datových sad Kantar BrandZ, které mapují 33 tisíc značek ve 183 kategoriích na 45 trzích v uplynulých šesti letech. Výzkumníci provedli rozhovory s čtyřmi tisíci respondenty a na základě získaných dat vytvořili vlastní nástroj Inspire, který měří sílu inspirace značkou a její dopad na růst. Součástí Inspire je i žebříček sta nejinspirativnějších značek současného světa, včetně výsledků za Českou republiky. Na úspěšné společnosti se podívejte níže v tabulce.
|