Největší akcionář Adidasu investoval do značky kol Canyon

Canyon je i dodavatel týmu World Tour.

Canyon je i dodavatel týmu World Tour. Zdroj: Profimedia

Výroba kol Canyon.
Mechanik upravující kolo s rámem Canyon.
Silniční speciál značky Canyon.
Koncept "šlapacího auta" Canyon.
Koncept "šlapacího auta" Canyon.
8
Fotogalerie

Belgická investiční skupina Groupe Bruxelles Lambert (GBL), která má vklady například ve sportovní značce Adidas či ve skupině Pernod Ricard, výrobci vodky Absolut nebo české Becherovky, získala většinu v německém výrobci kol Canyon. 

Prodávajícím 60procentního podílu byl americký fond TSG Partners, který se firmy zbavil po čtyřech letech od svého vstupu do Canyonu. Cenu transakce strany neuvedly. Deník Financial Times ji nicméně odhadl na 800 milionů eur. 

GBL se v transakci spojila s Tony Fadellem, někdejším viceprezidentem divize přenosných hudebních zařízení  iPod ve společnosti Apple, který je vášnivým cyklistou. Jeho investiční vehikl Future Shape investoval dříve do společnosti Superpedestrian, značky sdílených elektrokol. 

Zbylých 40 procent akcií v Canyonu pak dále vlastní zakladatel značky Canyon Roman Arnold. Ta vznikla v roce 1985 jako Radsport Arnold, v roce 1996 se přejmenovala na Canyon. 

„Canyon je pro nás zajímavá investice v růstovém segmentu živeném zájmem o cyklistiku od horských po silniční kola,“ uvedl k akvizici Fadell. Canyon by podle něj měl dál pokračovat i ve vývoji a výrobě elektrokol a dalších prostředků městské dopravy, jako je čtyřkolka Future Mobility Project Podbike.