Češi zkoušejí Brazilcům prodat „únikové“ hry

Úniková hra

Úniková hra Zdroj: Puzze Room

Češi představili Brazílii novou formu zábavy. Jde o takzvané únikové hry. Hráči zavření v místnosti řeší logické rébusy s cílem dostat se ven. Zuzana Kosáková spustila s partnery z marketingu projekt Puzzle Room přede dvěma lety, nyní již několik firem nabízí víc než čtyřicet specifických únikových her. Kosáková proto zkouší expandovat s úspěšným konceptem na nejlidnatější latinskoamerický trh.

V celé jedenadvacetimilionové brazilské megapoli Sao Paulo byla přitom při příchodu českého projektu jen jedna konkurenční úniková hra.

„Tím, že tady únikové hry nikdo neznal, vznikl problém, protože si to hned všichni začali spojovat s gamblingem a nechtěli nám kvůli tomu například v žádné bance založit účet,“ říká Kosáková. Spustit brazilský Puzzle Room se ale v polovině loňského roku úspěšně podařilo a podnikatelka už prodala nápad jako franšízu i do druhého největšího města Ria de Janeiro.

Nejen Brazílie

„Lidé si tu raději koupí franšízu, než aby podnik s rizikem rozjížděli sami. V Čechách je to spíš naopak,“ připomíná Kosáková. Zálusk má i na španělsky mluvící země Jižní Ameriky, kde zatím mnoho únikových her k dispozici není.

Projekt Puzzle Room tak současnou vlnu zájmu o nový fenomén únikových her neboli exit games úspěšně využil i v zahraničí. Rozjel pobočku také ve švýcarském Curychu pod názvem ZurichEscape.