CzechTourism bude lákat arabské turisty

CzechTourism, ilustrační foto, zastoupení ve Francii na veletrhu

CzechTourism, ilustrační foto, zastoupení ve Francii na veletrhu Zdroj: CzechTourism

Státní agentura pro podporu cestovního ruchu CzechTourism se v březnu zaměří na Spojené arabské emiráty. U Perského zálivu uspořádá v polovině měsíce reklamní turné, kde chce místním představit především české lázně. „Důraz klademe na vyhledávané lázeňské a medicínské produkty, luxusní dovolenou a segment kongresového a incentivního turismu ,“ uvedla mluvčí CzT Michaela Klofcová.

Na Blízkéím Východě představí například Lázně Jáchymov, Janské Lázně nebo Karlovy Vary, z hotelů Pupp a Majestic Plaza a cestovní kanceláře Asiana a Four Seasons Travel. Cílovou skupinou jsou podle Klofcové hlavně místní cestovní kanceláře, kterých je v regionu přes tisíc. Češi se připravují na to, že v letošním druhém pololetí se očekává zavedení bezvízového styku pro občany Spojených arabských emirátů, lázně se tak mohou při troše štěstí těšit na příliv lukrativní arabské klientely. Bezvízový styk ale bude platit pro celý schengenský prostor, o arabské klienty se tak pere celé Evropa. „Jde o dynamicky se rozvíjející trh, na který se začínají evropské destinace zaměřovat jako na potenciální zdroj bonitních turistů,“ doplnila Klofcová.

Dle výzkumu CzechTourismu z roku 2014 vycestovává ze SAE ročně do zahraničí zhruba 15 milionů turistů. Ti, kteří vycestovali do Evropy, v průměru utratili 116 euro na osobu a den. Počet turistů z Emirátů v České republice statistice dosud nesledovali, začínají s tím až od letoška. Mezitím výhodu cestování bez víz využívají pouze Češi, pro které omezení pro cestu do SAE padlo před rokem.

Oboustrannou výhodou je, že Praha má s Emiráty jako s jednou z mála exotických zemí přímé letecké spojení. Na státní reklamě se tak podílejí i aerolinie Emirates. „S výsledky naší linky Praha - Dubaj jsme spokojeni. Máme silnou základnu českých zákazníků cestujících jak rekreačně, tak obchodně,“ uvedl šéf české pobočky Emirates Bořivoj Trejbal. Cestovní kancelář Fischer označila Emiráty po zrušení víz skokanem roku na trhu exotických dovolených. „Ceny dovolených navíc snižují samotní hoteliéři, kteří se potýkají s propadem zájmu u ruské klientely,“ uvedl mluvčí Fischera Jan Osúch.