Jídlo jako benefit. Firmy si hýčkají zaměstnance bagetkami i ovocem | E15.cz

Vše o realitách

Vše o realitách Vstoupit do speciálu

Jídlo jako benefit. Firmy si hýčkají zaměstnance bagetkami i ovocem

Daniel Novák

V době rekordně nízké nezaměstnanosti si firmy předcházejí pracovníky mimo jiné dodávkami jídla. Porady, školení a schůzky tak čím dál častěji na stolech doprovází bagetky, wrapy nebo ovoce. Pro prodejce potravin a řetězce to představuje nový zdroj příjmů. Útraty společností za jídlo se již počítají v miliardovém řádu.

„Odhadujeme, že velikost office cateringového trhu se může pohybovat někde kolem deseti až patnácti tisíci firmami, které převážně působí v Praze, Brně a dalších velkých městech republiky. Nejčastěji firmy objednávají občerstvení na jednání. Oblíbené jsou také firemní snídaně a velmi populární je doručování zboží ze specializovaných kamenných provozoven,“ řekl generální ředitel logistického start-upu DoDo Michal Menšík.  

Trend potvrzuje leasingová společnost Arval. „Pravidelné zásobování čerstvým ovocem a zeleninou několikrát týdně je jedním ze základních pilířů programu podpory zdravého životního stylu našich kolegů,“ uvedl personální ředitel Arvalu Jiří Havel.

V českém Amazonu zkrachovalo kolektivní vyjednávání. Hrozí stávka

Do takzvaného B2B byznysu naskočila například síť ovocných barů Fruitisimo. „Catering pro firmy roste rychleji než naše síť. Je to zhruba o čtyřicet procent ročně. Podíl na růstu mají také noví firemní zákazníci, pro které je důležité nabídnout svým zaměstnancům či klientům zdravou variantu občerstvení,“ sdělil spolumajitel Fruitisima Jan Hummel.

Rozvoz potravin do korporací odstartoval největší internetový supermarket Rohlik.cz. „Už delší dobu jsme dostávali nabídky od jednotlivých firem, zda jim nechceme přivážet nákupy v pravidelných intervalech. Rozhodli jsme se tedy vytvořit B2B službu,“ uvedl marketingový ředitel e-shopu Rostislav Brzobohatý. Firemním zákazníkům nabízí ovoce, pečivo i kancelářské potřeby.

E-shopy s oblečením rozpoutaly bitvu o trh

Trendu si všímá též konkurenční Košík.cz. „Jedná se především o nápoje, čerstvé ovoce a čerstvé pečivo, Všímáme si také nárůstu zájmu o závozy zboží pro firemní snídaně, nejčastěji mléko, jogurty, müsli nebo cornflakes,“ popsal poptávku z firem marketingový ředitel Košíku Jan Škrabánek.

Již třetím rokem dodává přímo do společností a institucí rovněž řetězec s rychlým občerstvením Bageterie Boulevard. V letošním prvním čtvrtletí služba provozovaná výrobcem obložených baget Crocodille ČR vykázala nejsilnější růst.

Stát přihrál exekutorům tisíce důchodců

„Trh posouvá dopředu fenomén firemních snídaní, brunchů a občerstvení zdarma jako jeden ze zaměstnaneckých benefitů.  Nyní se soustředíme především na porady, meetingy, návštěvy nebo konference,“ řekl obchodní manažer firmy Levon Ter-Ghazaryan.

Rostou rovněž tradiční cateringové firmy. Například Zátiší Catering Group podle posledních zveřejněných výsledků zvedla meziročně tržby o pětinu na 451 milionů korun. Čistý zisk společnosti vyskočil o 85 procent na téměř osm milionů.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!