Marketing spojený s kartou personalizuje nabídku pro klienta | E15.cz

Marketing spojený s kartou: Pandemie urychlila nový trend v oslovování zákazníků

Lucie Staňková

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Během pandemie v Česku výrazně přibylo bezhotovostních plateb, což otevřelo prostor pro card-linked marketing čili marketing spojený s kartou. Díky tomuto nástroji založenému na analýze platebních dat dostává zákazník od obchodníka personalizovanou nabídku prostřednictvím mobilní bankovní aplikace. Na český trh uvedla tento nástroj společnost Dateio, jediná zavedená firma v Evropě, která takovou platformu nabízí.

„Náš marketingový nástroj cíleně propojuje nabídky obchodníků s koncovými zákazníky přes aplikaci mobilního bankovnictví s námi spolupracujících bank. To, jakou nabídku zákazník dostane, vychází z analýzy toho, kde a jak platí platební kartou,“ vysvětlil šéf a spoluzakladatel společnosti Dateio Ondřej Knot. „Jasným benefitem je především to, že zákazník dostává relevantní nabídky. Navíc nemusí mít peněženku plnou věrnostních karet,“ dodal.

Přesun lidí do internetových obchodů během pandemie výrazně zvýšil zájem o marketingové nástroje. „U obchodníků, kteří chápali své e-shopy jako prioritu již před pandemií, jsme zaregistrovali výrazný nárůst zájmu o spolupráci. Další skupina byli obchodníci, kteří si uvědomili sílu online prodejů a marketingu a mnozí chtěli spolupráci zvýšit,“ doplnil Knot.

Poukázal také na výhodu rychlého spuštění nástroje, které zabere jen několik dní. V současnosti Dateio spolupracuje s více než třemi stovkami retailových partnerů. Patří mezi ně Knihy Dobrovský, OMV, Albert, Shell, Albi, Adidas nebo ElectroWorld.

K vytváření personalizovaných nabídek využívá Dateio anonymizovaná data z platebních karet, která s ním bezpečným způsobem sdílejí banky. „Výhodou pro banky je, že zákazníci více využívají aplikace mobilního bankovnictví a tráví tam více času. Zákazníci tam nacházejí přidanou hodnotu a díky tomu mají banky těsnější kontakt s klienty a lépe rozumějí jejich potřebám,“ zdůraznil Knot.

Card-linked platformu od firmy Dateio mohou využívat klienti deseti bank ve třech zemích. V Česku dokáže Dateio oslovit více než 1,5 milionu zákazníků tří spolupracujících bank. V tuzemsku začala tento nástroj poprvé využívat UniCredit Bank již v roce 2016.

„Uvedli jsme na trh samostatnou aplikaci s akčními nabídkami. Plug-in do Smartbankingu plánujeme spustit v příštím roce,“ sdělil mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek s tím, že spojení aplikací by mělo přinést hlavně větší využití nabídek.

Výhod card-linked marketingu mohou ve své mobilní aplikaci využívat také klienti České spořitelny. Bankovní skupina Erste, pod kterou Česká spořitelna spadá, má přes 7,5 milionu klientů v šesti zemích, kteří využívají internetové bankovnictví George. Od loňského června v něm najdou také plug-in Moneyback.

Jeho prostřednictvím klienti dostávají nabídky cashbacku (umožňují klientovi získat zpět část peněz, které utratí za nákup na internetu – pozn. red.), které se aktivováním propojí s platební kartou. Při zaplacení kartou se pak aktivovaná nabídka automaticky využije a banka zašle ušetřenou částku zákazníkovi zpět na účet.

 

„Za první rok si slevový program Moneyback na území Česka aktivovalo 420 tisíc klientů, kteří díky platbám kartou u obchodníků v rámci programu Moneyback získali zpět 67 milionů korun,“ řekl Lukáš Kropík z České spořitelny. Ta i nadále pracuje na vylepšení programu a připravuje spuštění nových funkcí.

Pozitivně hodnotí dosavadní spolupráci se společností Dateio také Air Bank. Ta pro klienty vytvořila program Odměny za placení, který je na card-linked marketing rovněž napojen.

Jak pandemie změnila e-commerce v České republice? Podívejte se ve videu.

Jak pandemie změnila e-commerce v Česku?

Autor: Lucie Staňková

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah