Vůně se mění dle teploty. Vývoj pracích prášků zaměstnává stovky lidí, nahlédněte do laboratoře

Inovační centrum Procter and Gamble v Bruselu

Inovační centrum Procter and Gamble v Bruselu Zdroj: Procter & Gamble

Inovační centrum Procter and Gamble v Bruselu
Inovační centrum Procter and Gamble v Bruselu
Inovační centrum Procter and Gamble v Bruselu
Inovační centrum Procter and Gamble v Bruselu
Inovační centrum Procter and Gamble v Bruselu
53 Fotogalerie

Inovace je slovo spjaté zejména s technologickými firmami, změny se ale nevyhýbají ani prostředkům pro domácnost. Největší americký výrobce spotřebního zboží Procter & Gamble ve svém bruselském inovačním centru zaměstnává stovky lidí. Vývoj pracího pracího prášku zahrnuje i tvorbu nového parfému nebo testování na dobrovolnících v běžném provozu. Do "laboratoře" nahlédněte prostřednictvím fotogalerie.

V laboratořích společnosti Procter & Gamble v Bruselu, které je zaměřené na výrobky pro péči o domácnost, pracuje přes šest set vědců a inženýrů. Zabývají se vylepšováním značek pracích prášků Ariel, aviváží Lenor, mycích prostředků Dreft nebo Mr. Proper. 

Zaměstnanci zkoumají kvalitu praní nebo mytí v závislosti na tvrdosti vody, čase, teplotě a různých typech nečistot. V dalších laboratořích zase vyvíjejí parfémáři nové vůně určené pro globální trhy. 

“Jiné požadavky na vůně mají Brazilci, kteří preferují ovocné vůně jako kokos. Američané mají rádi sladké vůně typu vanilka,” vysvětlil parfémář Kristof. Své příjmení ale z důvodu firemní politiky uvést nemůže. Společné podle něj mají spotřebitelé po celém světě to, že v dnešní době je trendem hlavně jednoduché, nepřekombinované aroma. 

Vůně se podle odborníka mění i v závislosti na teplotě, délce praní nebo typu pračky. To už testují v další části, ve které se nacházejí desítky praček. “Ve Spojených státech jsou zvyklí prát na méně stupňů než Evropané,” vysvětlil Kristof s tím, že vytvořit novou vůni tak může trvat i několik měsíců. Vývojem prochází také design lahví a obalů. 

Další součást inovačního centra tvoří makety kuchyně, jídelny, obývacího pokoje nebo koupelny, v nichž dobrovolníci testují výrobky v běžném provozu před uvedením na trh. Výzkumníci sledují, kolik přípravku například pro praní figuranti použili nebo zda prádlo před vložením do pračky roztřepnou a zda je třídí podle barev. Každou novinku testuje dvacet až třicet lidí.

Procter & Gamble provozuje inovační střediska kromě Bruselu, kde funguje od roku 1963, na dalších třech místech v Evropě. Nacházejí se rovněž v anglickém Newcastlu, Londýně nebo německém Schwalbach am Taunus. 

Korporaci jako takové se za první tři měsíce letošního roku meziročně nepatrně snížil čistý zisk na 2,51 miliardy dolarů (zhruba 55 miliard korun). Tržby ale především díky dvoucifernému růstu prodeje produktů péče o pleť stouply o čtyři procenta na 16,3 miliardy dolarů (360 miliard korun).