Ředitel podniku Jonathan Warburton předpokládá, že klienti ve východní Evropě jsou ochotní zaplatit za jeho chléb dvakrát tolik, co zákazníci v Británii. „Ne všude jsou britské potraviny považovány za prvotřídní, ale zdá se, že ve východní Evropě jsme našli malé, ale zajímavé publikum,“ řekl Warburton deníku Financial Times.
Z Británie do Prahy za čtyři dni
Nakupující v Česku, Slovensku a Maďarsku si můžou v rámci zkušebního provozu koupit chléb a anglické koblihy „muffin“ v regálech řetězce Tesco. Do Prahy putuje každý týden několik tisíců bochníků týdně, řekl výrobce v úterý britským médiím. Z Prahy jsou pak produkty rozváženy do sousedních zemí.
Pokud se model ukáže jako úspěšný, začne Warburton péct chléb přímo na kontinentě v cílových zemích. Nyní prý trvá dovoz bochníků do Prahy tři až čtyři dni, distribuce pak další den. Aby bochníky delší dobu vydržely, jsou naplněné zvláštními konzervanty, jak přírodními, tak uměle vyrobenými, píše FT.
Středoevropané mají jiné návyky
Východní strategii firmy Warburtons blíže poodhalil obchodní ředitel firmy Damien Ghee na potravinářském veletrhu v Kolíně nad Rýnem. Podle Gheeho mají Středoevropané jiné stravovací návyky než Britové. „Ve střední Evropě si nakupující typicky koupí čerstvý bochník chleba pro okamžitou spotřebu a zabalený chleba si nechá na polici na později,“ řekl Ghee retailovému serveru The Grocer.
Warburton začal s prodejem svého pečivo v Česku v červnu, pak odstartoval i na Slovensku a v Maďarsku a chystá se i do Polska. Hitem jsou podle Gheeho v Evropě muffiny a lívance. Pokud bude experimentální prodej ve střední Evropě úspěšný, začne Warburton expanzi na západ. Podle Warburtona se už na firmu obrátil prodejce v Paříži, který tu chtěl prodávat jejich lívance.
Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.