Zapomeňte na Černý pátek. Ještě mnohem větší nákupní šílenství se odehrává v Číně

Singles Day 2019

Singles Day 2019 Zdroj: Reuters

Singles Day 2019
Singles Day 2019
Singles Day 2019
Singles Day 2019
Singles Day 2019
17
Fotogalerie

Nejprve živé vystoupení americké zpěvačky Taylor Swift a poté již nákupní šílenství, na kterém čínský internetový prodejce Alibaba utržil rekordních 885 miliard korun. Tak vypadala největší jednodenní nákupní akce světa nazvaná Singles Day. A den nezadaných přinesl vysoké tržby i známým globálním značkám. Na rekordním dnu vydělal L'Oreal, Nestlé, Dyson a řada módních značek. Informovala o tom agentura Reuters.

Čínská společnost Alibaba uvedla, že celkem 299 značkám se během nákupního dne, který podle agentury Reuters vydělal šestinásobek toho, co obdobná akce Black Friday v USA minulý rok, podařilo dosáhnout tržeb v hodnotě přes 100 milionů juanů (téměř 330 milionů korun). 

Mezi nejúspěšnější zboží se zařadily výrobky koncernu LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), módní značky Givenchy, výrobce domácích spotřebičů Dyson a Philips či sportovní značky Under Armour. 

Celkem patnáct značek podle ale Alibaby dokázalo během jednoho dne překonat v prodejích dokonce jednu miliardu juanů, tedy přes 3,3 miliardy korun. Mezi úspěsné společnosti patří například technologický gigant Huawei, jeho hlavní konkurent Apple, módní značka Nike či výrobce elektroniky Xiaomi. 

Dařilo se i potravinářským a kosmetickým společnostem. Tržby v řádu milionů juanů si připsaly například L'Oreal či Nestlé.

Analytici uvedli, že rekordním číslům pomohla především monutnější propagace ze strany prodávajících či zaměření na spotřebitele z menších měst. 

Aliaba první Singles Day uspořádala v roce 2009. Tehdy její tržby za tento „svátek nezadaných“, který čínští studenti začali dodržovat v devadesátých letech, dosáhly hodnoty 50 milionů juanů, tedy zhruba 165 milionů korun.