Kampaň na snížení DPH spustila Unie vydavatelů i knihkupci

Časopisy, noviny, ilustrační foto

Časopisy, noviny, ilustrační foto Zdroj: Repro Strategie

Přes 300 knihkupectví se přihlásilo ke kampani Knihy bez DPH. Startuje dnes a vyvrcholí 23. dubna, kdy někteří knihkupci slibují dát při nákupu patnáctiprocentní slevu na knihy. V minulých dnech se již také Unie vydavatelů obrátila dopisem na premiéra Bohuslava Sobotku a vybrané ministry, v němž také žádá o posouzení možnosti snížení sazby DPH pro periodický tisk.

Právě patnáctiprocentní daň z přidané hodnoty se nyní na knihy vztahuje. Kampaň knihkupců má apelovat na politiky, aby DPH snížili. Zástupci svazu uvádějí, že přihlášené tři stovky knihkupců dohromady reprezentují většinu knižního trhu a další se přihlašují.

Unie vydavatelů uvádí, že vítá nynější diskusi o snížení sazby pro některé produkty, jako jsou léky, dětské pleny, nenahraditelná dětská výživa a knihy, podle vydavatelů by ale prý mezi nimi neměl chybět ani tisk. V Česku se však DPH u tisku několikrát zvýšila, a to z 5 procent v roce 2007 až na současných 15.