Pepsi na pandemii vydělala. Za první čtvrtletí zvýšila zisk téměř o 28 procent

PepsiCo

PepsiCo

Pepsi
Pepsi
Ilustrační foto
Pepsi
5
Fotogalerie

Americký výrobce nealkoholických nápojů PepsiCo v prvním čtvrtletí zvýšil čistý zisk o 27,6 procenta na 1,71 miliardy USD (37,1 miliardy korun). Lidé kvůli koronavirovým omezením konzumovali doma více slaných brambůrek, perlivých nápojů či ovesných vloček, uvedla firma.

Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 1,21 dolaru a výrazně překonal odhady analytiků, kteří čekali zisk 1,12 dolaru na akcii. Čisté tržby se zvýšily o 6,8 procenta na 14,82 miliardy amerických dolarů. Analytici podle společnosti Refinitiv čekali tržby 14,55 miliardy amerických dolarů. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů, nových akvizic a prodeje majetku tržby stouply o 2,4 procenta.

Spotřebitelé se při práci z domova zásobovali občerstvením a limonádami. Navíc některé restaurace, kina a nákupní centra se díky rychlému očkování začaly částečně otevírat. Tržby divize občerstvení Frito-Lay v Severní Americe stouply o čtyři procenta. Tržby z prodeje nápojů v tomto regionu, který je největším trhem firmy, pak vzrostly o pět procent.

PepsiCo potvrdila svůj předchozí výhled na letošní rok, podle kterého očekává růst organických tržeb o čtyři až šest procent. Organické tržby neberou v úvahu výkyvy směnných kurzů či vliv akvizic. Zisk na akcii při konstantních směnných kurzech podle očekávání stoupne o sedm až devět procent, uvedl zpravodajský server CNBC.