„Nejpodstatnější vliv mělo zrušení vratných lahví,“ řekl deníku E15 generální ředitel Znovínu Pavel Vajčner k poklesu prodeje. Trh levných vín totiž ovládlo sudové víno, které Znovín prodává jen ve velmi malém množství.
„Stále je větší zájem o naše prémiové značky odrůdových vín, včetně nové řady pro gastronomii. V nárůstu zisku se projevil vyšší prodej prémiových značek řady Lacerta viridis, Sauvignon green a tropical, řady Ledňáček říční a také řady Robinia,“ podotkl s tím, že důležité byly také úspory uvnitř firmy. „Letos očekáváme obdobný vývoj, tedy objem prodejů přes tři miliony litrů vína a mírný nárůst tržeb i zisku,“ dodal ředitel.
Vyšší prodej dražších vín již oznámil i největší výrobce Bohemia Sekt. Díky tomu mu loni stouply tržby o šest procent na 1,6 miliardy korun.