Prodej dražších vín Znovínu ztrojnásobil zisk

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CTK

Jednomu z největších tuzemských producentů vín se začíná ekonomicky vyplácet prodej dražších vín a ústup od těch levnějších. Firma Znovín Znojmo se sídlem v Šatově loni prodala 2,9 milionu litrů vína, meziročně o téměř čtvrtinu méně. Tržby ale klesly výrazně menším tempem, pouze o šest procent na 258 milionů korun. Oproti tomu ale zisk za loňský rok stoupl více než trojnásobně na 25,5 milionu.

„Nejpodstatnější vliv mělo zrušení vratných lahví,“ řekl deníku E15 generální ředitel Znovínu Pavel Vajčner k poklesu prodeje. Trh levných vín totiž ovládlo sudové víno, které Znovín prodává jen ve velmi malém množství.

„Stále je větší zájem o naše prémiové značky odrůdových vín, včetně nové řady pro gastronomii. V nárůstu zisku se projevil vyšší prodej prémiových značek řady Lacerta viridis, Sauvignon green a tropical, řady Ledňáček říční a také řady Robinia,“ podotkl s tím, že důležité byly také úspory uvnitř firmy. „Letos očekáváme obdobný vývoj, tedy objem prodejů přes tři miliony litrů vína a mírný nárůst tržeb i zisku,“ dodal ředitel.

Vyšší prodej dražších vín již oznámil i největší výrobce Bohemia Sekt. Díky tomu mu loni stouply tržby o šest procent na 1,6 miliardy korun.