Centropol dosáhl zisku půl miliardy korun | E15.cz

Centropol dosáhl zisku půl miliardy korun

majitel ústeckého Centropolu Aleš Gráf
majitel ústeckého Centropolu Aleš Gráf
• 
ZDROJ: Foto E15 Anna Vackova

Jan Stuchlík

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Už téměř tradiční rivalita mezi společnostmi Bohemia Energy a Centropol o to, kdo je v Česku lepším alternativním dodavatelem energií, stále nemá jednoznačný výsledek. Soudě podle oznámených výsledků za loňský rok, v celkovém počtu klientů i objemu tržeb vede Bohemia Energy.

Z téměř 380 tisíc odběratelů dokázala vytáhnout 8,7 miliardy korun v tržbách. Centropolu přineslo necelých 310 tisíc klientů na tržbách 5,9 miliardy korun a půlmiliardový zisk. Část z něho, konkrétně sto milionů korun, chce vložit do rozjezdu vlastního virtuálního mobilního operátora ve druhém pololetí roku.

Zdánlivě vítězí Bohemia Energy. Při pohledu na to, kolik firmy inkasují od jednoho klienta, se ale obrázek mění. Díky skoro 150 tisícům odběratelů plynu, kteří se na tržbách podílejí proporcionálně více než odběratelé elektřiny, měla Bohemia Energy z jednoho odběrného místa 23 tisíc korun. Centropol, který je jedničkou mezi alternativními dodavateli elektřiny, od jednoho klienta loni v průměru inkasoval devatenáct tisíc korun, meziročně o tři tisíce méně.

Centropol ale zjevně dokáže na klientech více vydělat. Průměrný zisk na odběrné místo činil loni 1682 korun. Ze stokoruny tržeb zůstalo Centropolu 8,80 koruny. Bohemia Energy sice loňský zisk nechce zveřejnit, ale potvrdila, že se pohybovala v černých číslech.

Nezměnil-li se trend z předchozích let a poměr zisku a tržeb i loni ležel mezi třemi a čtyřmi procenty, vydělala loni zhruba 350 milionů korun, něco přes 900 korun na zákazníka. Z tohoto pohledu je jedničkou trhu Centropol.

Největší alternativní dodavatelé energie Autor: E15

Oběma hlavním hráčům ovšem rychle roste konkurence, a to mezi tradičními dodavateli, kteří působí jako alternativní mimo své mateřské regiony. Alternativní dodávky s plynem loni ovládla skupina ČEZ, která zvýšila počet zákazníků o 85 procent na skoro čtvrt milionu. V elektřině se jako dravec ukazuje RWE Energie. Z té se loni díky více než dvojnásobnému růstu počtu klientů stala alternativní dodavatelská trojka.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.