Český KV Final spouští výrobu v USA, bude dodávat díly do místní továrny BMW | E15.cz

Český KV Final spouští výrobu v USA, bude dodávat díly do místní továrny BMW

Michal Tomeš

Americkou Jižní Karolínu si svou pro novou továrnu vybrala česká společnost KV Final. Výrobce lisovaných dílů z kovů a lehkých slitin bude v americkém Spartanburgu vyrábět díly pro nedaleký závod německé automobilky BMW, kde vznikají modely SUV s označením X.

Právě zisk zakázky na dodávky ocelových rámů pro stropy automobilů BMW bylo důvodem, proč se firma původem ze severních Čech rozhodla do USA expandovat a založit zde dceřinou společnost. Ročně půjde až o statisíce ocelových dílů, které bude česká firma dodávat zákazníkovi Grupo Antolin, jenž pak hotové stropy expeduje přímo do továrny BMW, která je vzdálená jen několik kilometrů.

„V případě takto velkých projektů je nezbytně nutná zákaznická podpora na místě, kdy jsme schopni být do hodiny na výrobní lince našeho zákazníka a poskytnout okamžitou podporu v případě jakýchkoliv komplikací,ׅ“ vysvětlil pro deník E15 hlavní důvod otevření amerického závodu jeho ředitel Jakub Konečný.

V současnosti se v továrně výroba postupně rozjíždí a stále přitom probíhá nábor nových zaměstnanců. Firma se přitom nebrání ani najmutí odborných pracovníků z Česka. Celkem bude ve výrobě pracovat asi padesátka lidí.

Moravskoslezský výrobce kabelů otevřel továrnu v Polsku, zaměstná 300 lidí

Americká pobočka bude spolupracovat s českým závodem KV Final. Ten bude do USA zasílat vylisované ocelové komponenty, které budou pracovníci ve Spartanburgu následně svařovat, brousit a odmašťovat.

„Proces otevření výroby v USA je komplikovaný, otevřenost místních lidí nám ale pomohla všechny nesnáze brzy překonat,“ dodává Konečný, který ocenil především pomoc ze strany městské samosprávy.

Přesun KV Final do Spartanburgu přitom navazuje na jinou československou stopu – předchozím majitelem haly byl totiž Čechoslovák Paul Okuliar, který po okupaci sovětských vojsk z vlasti emigroval. Ve městě pak otevřel vlastní továrnu na látky jak pro oděvní, tak automobilový průmysl.

Musíme ročně ušetřit alespoň třináct miliard, propouštění ale nechystáme, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier
Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!