Do čela Škody Auto má přijít dosavadní šéf VW v Jihoafrické republice Thomas Schäfer

Vrcholový manažer koncernu Volkswagen Thomas Schäfer (vlevo) má být novým šéfem Škody Auto.

Vrcholový manažer koncernu Volkswagen Thomas Schäfer (vlevo) má být novým šéfem Škody Auto. Zdroj: Profimedia

Výroba Škody Fabia
Nové škodovky v továrně v Mladé Boleslavi
Vozy Škoda připravené na export
Výroba Škody Fabia
Výroba Škody Fabia
9
Fotogalerie

Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto bude v pondělí zvolen Thomas Schäfer, který doposud vedl jihoafrickou součást koncernu Volkswagen, tvrdí portál Automobilwoche. Padesátiletý Schäfer na postu šéfa Škody Auto nahradí Bernharda Maiera.

V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který v těchto dnech skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho z společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.

Schäfer byl před příchodem do koncernu VW v roce 2012 vrcholovým manažerem konkurečního Daimleru. V roce 2002 spoluzakládal pobočku automobilky DaimlerChrysler v Malajsii a ujal se funkce viceprezidenta pro výrobu. V letech 2005 až 2012 pracoval ve vysokých manažerských funkcích společnosti Daimler v Německu a v této funkci se podílel i na expanzi vozů Mercedes-Benz do Číny.

Od roku 2015 je Schäfer generálním ředitelem jihoafrického zastoupení koncernu Volkswagen s působností i pro celý subsaharský africký region. Je rovněž prezidentem Africké asociace výrobců automobilů. 

Maier byl do čela české automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda pod jeho vedením uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a firma se během jeho působení zaměřila také na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.

Ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess v sobotním vydání listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi. "Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu," uvedl. Mladoboleslavská automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Na Škodu Auto tvrdě dopadly následky pandemie nemoci COVID-19: provozní zisk automobilky se v prvním pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na zhruba šest miliard korun. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu.