Oltcit v nové době: Od citroënů, přes daewoo k fordům

Rumunský vůz Oltcit

Rumunský vůz Oltcit Zdroj: auto.cz

Rumunský vůz Oltcit
Rumunský vůz Oltcit
3
Fotogalerie
Továrna v rumunské Craiově původně vyráběla vůz Oltcit od Citroënu dnes patří Fordu. Vyrábí motory a MPV B-Max.

Rumunský Oltcit je jednou z několika východoevropských automobilek, které vznikly díky pomoci ze Západu. V tomto případě rumunská vláda spolupracovala na výstavbě továrny s francouzským Citroënem. Po rozpadu východního bloku se však francouzský výrobce továrny vzdal, postupně tak přešla pod křídla Fordu.

Dohoda o výstavbě továrny u města Craiova byla mezi Citroënem a rumunskou vládou podepsána v roce 1976. Samotný výrobek závodu, pojmenovaný Oltcit, byl představen o pět let později. Jméno nové značky vzniklo kombinací slov Olténie (kraj, v němž závod ležel) a Citroën. Obdobně bylo vytvořeno i logo firmy – písmeno O protínající svisle orientovaný šíp.

Prohlédněte si rozsáhlou fotogalerii

Oltcit byl třídveřovým malým hatchbackem, který vznikl na základech prototypu Prototypu Y, jež měl za cíl být nástupcem slavného 2CV, alias kačeny. Tvarově pak odkazoval na pětidveřový Citroën Visa, který se vyráběl od roku 1978.